۰ نفر

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

دلایل مخالفت با دریافت 5درصد از حق نظارت مهندسان چیست؟/ نوع تفسیر قانون چالش‌زا شده است

۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲
کد خبر: 280887
دلایل مخالفت با دریافت 5درصد از حق نظارت مهندسان چیست؟/ نوع تفسیر قانون چالش‌زا شده است

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه این کمیسیون اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان با استفاده از ظرفیت‌های نظام فنی و اجرایی را به تصویب رسانده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی از جهت بحث حاکمیتی که دارد، باید پاسخگوی 5 درصدی که سازمان نظام مهندسی از حق نظارت مهندسان می‌گیرد، باشد و این موضوع یکی از دلایل مخالفتش با این مساله است.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ علیم یار محمدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین با بیان اینکه سازمان‌های نظام مهندسی و هیات مدیره آنها در مورد مسایل مالی به شکل مستقل تصمیم می‌گیرند، اظهار داشت: اما در مورد 5 درصدی که نظام مهندسی از حق نظارت مهندسان دریافت می‌کند، از آنجا که وزارت راه و شهرسازی باید از جهت حاکمیتی که دارد پاسخگو باشد، این موضوع را خلاف قانون می‌داند و معتقد است رقمی که توسط نظام مهندسی گرفته می‌شود، زیاد است و اخذ آن درست هم نیست.

یار محمدی در ادامه افزود: درصدی که نظام مهندسی از حق نظارت مهندسان دریافت می‌کند، از یک درصد شروع شده و در حال حاضر به 5 درصد رسیده که از دیدگاه حاکمیت دریافت این مبلغ کار درستی نیست و نباید این رقم به این طریق گرفته شود و بدون نظارت در یک جا جمع شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: در حال حاضر قانون نظام مهندسی و نظام فنی و اجرایی به موازات هم حرکت می‌کنند و نوعی دوگانگی وجود دارد، اما باید این موازی کاری و دوگانگی از بین برود تا شاهد عملکرد بهتری از سازمان نظام مهندسی ساختمان باشیم.

یار محمدی مشکل و چالش بین وزارت راه و نظام مهندسی را در نوع تفسیر از قانون دانست و عنوان کرد: امیدواریم تصمیمی که در مورد اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان با استفاده از ظرفیت‌های نظام فنی و اجرایی گرفته شده، به نتیجه مطلوبی برسد.

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس در پایان اظهار داشت: این کمیسیون از روزهای اول بروز تنش و اختلاف میان وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی، ورود جدی به این مساله داشت و حالا به جایی رسیده که این مساله را به نحو خوبی حل و فصل کند.