۰ نفر

نشست اخیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشریح شد:

بررسی چگونگی پیشگیری از ایجاد فساد اقتصادی در دوره تحریم ها/ دلایل تعطیلی چندین ماهه ستاد اعلام نشد

۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۸
کد خبر: 280466
بررسی چگونگی پیشگیری از ایجاد فساد اقتصادی در دوره تحریم ها/ دلایل تعطیلی چندین ماهه ستاد اعلام نشد

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، توضیحاتی درباره آخرین نشست ستاد متبوعش با محوریت بررسی چگونگی پیشگیری از ایجاد فساد اقتصادی در دوره تحریم ها ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، عبدالرضا مصری با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پس از چندین ماه تعطیلی، گفت: در این جلسه که پس از چندین ماه تشکیل شد دلایلی مبنی بر اینکه چرا جلسات تاکنون تشکیل نشده به اطلاع اعضا نرسیده است.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، با بیان اینکه نمایندگان در این نشست مشتاق بودند که دلایل عدم تشکیل ستاد عنوان شود، افزود: آیا فساد وجود نداشته که این جسلات تشکیل نشده و یا زمینه فسادی وجود ندارد که این ستاد بخواهد با آن مبارزه کند.

امکان ایجاد مفاسد سیستمی در دوره تحریم ها

وی با اشاره به دستورکار نشست اخیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، ادامه داد: دستورکار جلسه دستور مفیدی بود چراکه دستگاههای نظارتی همانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، وزارت اطلاعات و سپاه گزارش های خوبی درباره مسائل و مشکلاتی که در دوره تحریم ها ایجاد می شود، ارائه دادند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه  در رابطه با  امکان ایجاد مفاسد سیستمی در دوره تحریم ها نیز بحث هایی در این نشست صورت گرفت، یادآور شد: همچنین  پیشگیری از ایجاد فساد اقتصادی، آمادگی کامل برای مقابله با تحریم ها و مقابله  با  سوءاستفاده کنندگان از مسائل تحریم هم از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود. 

بررسی  فهرست کالاهایی که ضرورتی برای واردات آن به کشور نیست

وی با مفید عنوان کردن جلسه اخیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، افزود:  بیشتر حاضران در این نشست نسبت به فسادهای سازمان یافته در آینده ابرازنگرانی کردند و  وجه اشتراک تمامی اعضاء جلوگیری  از سوءاستفاده های احتمالی در فضای تحریم ها بود. 

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: در این نشست درباره فهرست کالاهایی که ضرورتی برای واردات آن به کشور نیست و یا نحوه تخصیص ارز نیز بررسی هایی صورت گرفت که مقرر شد ظرف دو هفته آینده مجددا جلسه ستاد تشکیل شود.