۰ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از دستور کار کمیسیون‌های مجلس

چهار وزیر به مجلس می‌روند/ اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار کمیسیون عمران

۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۹
کد خبر: 280417
چهار وزیر به مجلس می‌روند/ اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار کمیسیون عمران

در هفته اول تیرماه وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می‌یابند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در این هفته ادامه بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با حضور معاونان ذیربط سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و مرکز پژوهش‌های مجلس در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار دارد.

علاوه بر این سه شنبه هفته جاری علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به سوال نماینده چالوس و نوشهر و همچنین بررسی وضعیت ایمنی و رعایت حقوق مسافر در شرکت رجا با حضور سازمان برنامه و بودجه، سازمان بازرسی و وزارت راه و شهرسازی در کمیسیون عمران حاضر می‌شود.

در این هفته ادامه بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده و ادامه جلسه هیات تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد و کمیسیون انرژی مجلس هم بررسی استیضاح بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت را در دستور کار دارد. همچنین نشست مشترک این کمیسیون با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص آخرین وضعیت و راهبرد آینده سرمایه گذاری، تولید و فروش نفت خام و درآمدهای پیش بینی شده ناشی از آن در بودجه سال 97 برگزار خواهد شد.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم ارائه گزارش نهایی تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص صدور مجوز واگذاری معادن و نظارت بر برداشت از منابع معدنی و وصول و هزینه کرد حقوق دولتی در استان‌های همدان، مرکزی، یزد و آذربایجان غربی و سایر استان‌های دارای منابع معدنی را دستور کار دارد. بررسی مسایل و مشکلات قطعه سازان خودرو و ادامه بررسی وضعیت بازار خودرو هم از دیگر دستور کارهای این کمیسیون است.

همچنین این هفته محمدجواد آذری جهرمی برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس میهمان کمیسیون صنایع و معادن است.

در هفته اول تیرماه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، میزبان منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان است. همچنین این کمیسیون ادامه بررسی موضوع مطالبات فرهنگیان شاغل و بازنشسته را با حضور محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در دستور کار دارد.

در هفته پیش رو کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن بررسی گرانی نهاده‌های خوراک دامی و راهکارهای اجرایی جهت مقابله با این مشکل در نشست مشترکی با مسئولان مربوطه، بررسی وضعیت خودکفایی و امنیت غذایی کالاهای اساسی در بخش کشاورزی را هم در دستور کار خود دارد.