۰ نفر

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد:

رضایت مجلس و دولت برای تشکیل سازمان توسعه و عمران روستایی

۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 279918
رضایت مجلس و دولت برای تشکیل سازمان توسعه و عمران روستایی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بنابر اظهارات علی لاریجانی دولت نیز مانند مجلس نسبت به ایجاد سازمان توسعه و عمران روستایی رضایت دارد و مشکل بار مالی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، رضا کریمی در خصوص نشست امروز- سه‌شنبه- کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با علی لاریجانی، افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی بر اساس دعوتی که از قبل صورت گرفته بود در جلسه حضور پیدا کرد و در این نشست به مباحث مرتبط با بخش کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی پرداخته شد و مواردی نیز توسط نمایندگان عضو کمیسیون مطرح شد.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان نظرات تخصصی خود را درخصوص آب، کشاورزی و مخصوصا مدیریت ناکارآمد منابع آبی کشور مطرح کردند، ادامه داد: اکثر اعضای کمیسیون معتقد هستند که باید موضوع مدیریت منابع آبی کشور ساماندهی شود و همچنین اعضا برنامه‌ای در بحث زنجیره تولید محصولات کشاورزی شامل تولید، فروش، بیمه محصولات کشاورزی و مشوق‌های صادراتی مطالبی را ارائه کردند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث عمده مباحث در خصوص مسئله آب و مدیریت منابع آبی بود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت بحرانی موجود در کشور، آمایش سرزمینی و برنامه جامع مدیریت منابع آبی را در اختیار نداریم، همچنین درخواست نمایندگان این بود تا رئیس مجلس از ناحیه هیات رئیسه و مسئولیتی که در مجلس دارند بر وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو فشارهایی را وارد کند.
وی با تاکید بر اینکه بحث ایجاد سازمان توسعه و عمران روستایی مطرح شد که رئیس مجلس شورای اسلامی نیز از این موضوع استقبال کرد، گفت: نظر آقای لاریجانی بر این بود که برای مدیریت واحد بخش روستایی ایجاد این سازمان ضرورت دارد.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: بنابر اظهارات علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دولت نیز نسبت به ایجاد سازمان توسعه و عمران روستایی رضایت دارد و مشکل بار مالی در این زمینه وجود ندارد اما این مسئله در کمیسیون مشترک باقی مانده و لازمه آن تحقیق کمیسیون کشاورزی و هیات رئیسه مجلس است تا به کمیسیون کشاورزی مجلس بازگردد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر مشکلات روستایی بحث اقتصاد روستا است، تصریح کرد: باید در توسعه عمرانی روستا به دنبال توسعه اقتصادی آن نیز باشیم، باید کارخانه‌ها و صنایع تبدیلی را به روستاها ببریم نه اینکه جمعیت روستاها را به مراکز استان‌ها منتقل کنیم.
اکبری با اشاره به اینکه در ادامه این نشست بحث سازمان حفاظت محیط زیست و نظارت و نقش برجسته حاکمیتی که این سازمان در اداره کشور و مباحث زیست محیطی می‌تواند داشته باشد مطرح شد، ادامه داد: همچنین در این نشست بحث تشکیل وزارت آب، حفاطت محیط زیست و منابع طبیعی مطرح شد که رئیس مجلس شورای اسلامی نیز نظر مثبتی داشتند اما این طرح باید کاملا کارشناسی شود تا در صحن علنی ارائه شود.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات نهاده‌های کشاورزی مخصوصا صنعت طیور و گران شدن نهاده‌های مورد نیاز این بخش از یک‌سو و ارزانی محصولات تولیدی این صنعت که مشکلاتی را برای مرغداران ایجاد کرده مطرح شد، خاطرنشان کرد: مقرر شد تا کمیسیون برای سال جاری اولویت‌های کاری خود را مشخص کند تا برای آنها اقداماتی انجام دهد.