۰ نفر

پورابراهیمی در تشریح نشست مشترک کمیسیون‌های اقتصادی، امنیت و صنایع مجلس:

ارائه خدمات مالی پیام‌رسان‌های داخلی ارتقاء یابد

۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۴
کد خبر: 274779
ارائه خدمات مالی پیام‌رسان‌های داخلی ارتقاء یابد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم ارتقای کیفی ارائه خدمات مالی و اقتصادی توسط پیام‌رسان‌های داخلی تأکید کرد و گفت: نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با متولیان بخش‌های اقتصادی و پیام‌رسان‌ها برای رفع معضلات در زمینه ارائه خدمات اقتصادی پیام‌رسان‌های داخلی برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه‌ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی گفت: نشست مشترک کمیسیون‌های اقتصادی، امنیت ملی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز با حضور آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات برگزار شد و آخرین وضعیت اقدامات دولت و دستگاه‌های اجرایی از بابت همراهی با پیام‌رسان‌های داخلی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از گلایه‌های مردم این است که کیفیت پیام‌رسان‌های داخلی مطلوب نیست و در این راستا مشکلات و موانع عملکرد مطلوب پیام‌رسان‌ها بررسی شد.

پورابراهیمی افزود: در حوزه خدمات اقتصادی پیام‌رسان‌های داخلی با مشکلات روبرو هستند و بانک مرکزی هیچگونه خدماتی به پیام‌رسان‌های داخلی ارائه نمی‌کند البته یکی از پیام‌رسان‌های داخلی همکاری محدودی با یکی از بانک‌ها در راستای ارائه خدمات مالی دارد.

وی ادامه داد: موضوعات دیگر مربوط به فعالیت‌های فضای مجازی نیز در نشست مشترک امروز بررسی شد؛ همچنین به بحث خدمات مالی و ارز‌های دیجیتال نیز توجه شد.مردم از خدمات مالی پیام‌رسان‌های داخلی گلایه دارند و بانک مرکزی باید در این زمینه پاسخگو باشد. در بحث فنی نیز باید وزارت ارتباطات و دستگاه های زیرمجموعه اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید بخشنامه‌های اداری درباره نحوه استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی مورد توجه قرار گیرد و در این راستا نشست مشترک مسئولان پیام‌رسان‌های داخلی با مسئولان ارشد اقتصادی کشور برگزار خواهد شد چرا که باید خدمات مالی  و اقتصادی پیام‌رسان‌های داخلی ارتقاء یابد.