۰ نفر

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در صحن علنی مجلس:

نیروهای مسلح در توسعه قدرت دفاعی منتظر مجوز هیچ کشوری نمی‌مانند/ بد عهدان امروز هم به سرنوشت صدام مبتلا می‌شوند

۲ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۲۹
کد خبر: 273566
نیروهای مسلح در توسعه قدرت دفاعی منتظر مجوز هیچ کشوری نمی‌مانند/ بد عهدان امروز هم به سرنوشت صدام مبتلا می‌شوند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح امروز از جهت قدرت دفاعی و آمادگی‌های رزمی و نظامی در اوج به سر می‌برند، گفت: نیروهای مسلح در توسعه قدرت دفاعی خود منتظر لبخند و مجوز هیچ کشوری نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، سردار سرلشگر محمد باقری به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: تنها با اتکا به قدرت و توان داخلی در کنار بهره گیری از دوستان منطقه‌ای و بین‌المللی می‌توان از حوادث جاری عبور کرد.

باقری در ادامه افزود: عبور از شرایط فعلی به بیت‌المقدس دیگری نیاز دارد.

وی با بیان اینکه حوادث تاریخ علیه ایران سراسر شکست بود، اظهار داشت: اما ملت ایران با انجام انقلابی بزرگ سرنوشت خود را در دست گرفت و با گذشت کمتر از یک سال از سوی یکی از همسایگان خود که توسط قدرت‌های بزرگ جهان مورد حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی قرار می‌گرفت به ایران حمله کرد، اما جمهوری اسلامی ایران در این حادثه حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد و با آرامش و امنیت از این حادثه خارج شد.

باقری با اشاره به شرایط نیروهای مسلح در زمان آغاز جنگ تحمیلی گفت: جنگ تحمیلی در شرایطی بر ایران تحمیل شد که بخش‌های مختلف سیاسی و نظامی در کشور در حال سامان یافتن بود و ارتش در حال بازیابی خود بود، سپاه نیز بدون هیچ گونه تجربه نظامی در حال شکل گرفتن بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه افزود: اما وحدت ملت و نیروهای مسلح و تلاش ایثارگران باعث شد این حادثه بزرگ را به خوبی پشت سر بگذاریم.

باقری تصریح کرد: در ابتدای جنگ تحمیلی تفکر انقلاب اسلامی و با اعتقاد به ایمان ملی، وحدت ملی و انسجام نیروهای مسلح و با ابتکار عمل توانست دشمن را شکست دهد و سرزمین ایران را از اشغال دشمن خارج کند.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس را باید به عنوان یک عملیات چشم گیر در سطح عملیات‌های موفق جهان محسوب کرد، گفت: این عملیات از جهت جمع آوری اطلاعات که با نفوذ تیم‌های عملیاتی تا عمق ۲۵ کیلومتری خاک دشمن که با طراحی بسیار عاقلانه عملیات و با حمله به نقاط مهم دشمن و چه در دستیابی به نقطه ثقل در منطقه کوشک موجب عقب نشینی دو لشکر بزرگ عراق از این منطقه شد.

باقری با تاکید بر اینکه امروز هم ایران با امتحان بزرگی مواجه است، عنوان کرد: آمریکای بد عهد و جنایتکار با عهد شکنی در توافقنامه‌های قبلی به واسطه عناصر منطقه‌ای خود برای ایران باید و نباید می‌کند و این دشمن عصبانی و منزوی به مسئولانی حقوق بگیر از رژیم صهیونیستی تبدیل شدند.

وی در ادامه افزود: این دشمن هر چند که تلاشی برای جنگ نظامی ندارد اما از طریق جنگ اقتصادی به ملت بزرگ ایران فشار می‌آورد.

باقری با اشاره به اینکه حضور ایران در خاک همسایه خود به دعوت دولت قانونی این کشور انجام گرفته است، اظهار داشت: ایران امروز در اوج قدرت خود به سر می‌برد و دشمنی که در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران در همه برهه‌ها شکست خورده است امروز چگونه می‌خواهد در برابر  مقاومت ایران پیروز شود؟

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: صدام با پاره‌ کردن معاهده الجزایر عهد خود را شکست و دیدیم که به چه سرنوشتی دچار شد. وی را با عهد شکنان امروز مقایسه می‌کنند و می‌گویند بد عهدان امروز نیز به سرنوشت صدام مبتلا می‌شوند.