۰ نفر

لاریجانی: رهبری درباره الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم نظری نداشته‌اند

۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
کد خبر: 273372
لاریجانی: رهبری درباره الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم نظری نداشته‌اند

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده تهران گفت: مقام معظم رهبری درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم نظری نداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در صحن علنی امروز مجلس و در جریان بررسی کلیات لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم علی لاریجانی در پاسخ به اخطار علیرضا رحیمی اظهار داشت: مقام معظم رهبری گفته اند که مجلس و دولت خودشان در این باره تصمیم بگیرند.

گفتنی است علیرضا رحیمی در اخطاری با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی گفت: یکی از نمایندگان مجلس تحریرالوسیله امام را چاپ و در بین نمایندگان پخش کردند، حال اینکه این فتوای امام در تحریرالوسیله زمانی بود که هنوز جمهوری اسلامی ایران قانون اساسی نداشت. قطعا در شرایطی که کشورمان دارای قانون، رهبری و چشم‌انداز ۲۰ ساله است این موارد به تحریرالوسیله تقدم دارد.

رحیمی در ادامه افزود: بر اساس قانون اساسی، ایران باید با کشورهای دنیا تعامل سازنده و موثری داشته باشد، پس این چه وضعی است که آقایان در گوشی به نمایندگان می‌گویند که این لایحه استعماری است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی هم پشت تریبون رفته و با جانبداری آن را استعماری می‌خواند.

وی اظهار داشت: در زمان تصویب معاهده پالرمو هم از رهبری مایه می‌گذاشتند، ما به آنها می‌گفتیم که اگر چیزی است مکتوب بگویند و به نمایندگان ارائه دهند نه اینکه اکنون هم بخواهند با فشار از رهبری مایه بگذارند.

نماینده تهران در مجلس عنوان کرد: اگر به دموکراسی، رای مردم و مجلس اعتماد دارید اجازه دهید مخالف و موافق صحبت کند وگرنه یک طرح سه فوریتی مبنی بر خروج ایران از سازمان ملل به همه کنوانسیون‌های بین‌المللی ارائه کنید.