۰ نفر

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در تشریح نشست غیرعلنی مجلس:

بررسی تضامین ادامه برجام با کشورهای اروپایی/ هیچ موضوعی با اروپایی‌ها قطعی و نهایی نشده است

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۳۳
کد خبر: 272812
بررسی تضامین ادامه برجام با کشورهای اروپایی/ هیچ موضوعی با اروپایی‌ها قطعی و نهایی نشده است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به حضور وزرای امور خارجه و اقتصاد و دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه مسئولان تضامینی که باید بعد از خروج آمریکا از برجام گرفته شود را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران در تشریح نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه مباحثی در مورد مذاکرات با 5 کشور در زمینه ادامه برجام مطرح شد.

نعمتی در ادامه افزود: در این جلسه وزیر امور خارجه و عباس عراقچی، چند و چون مذاکره با اروپایی‌ها را تشریح کردند و تضامینی که باید بعد از خروج آمریکا از برجام، گرفته شود را بیان کردند

وی تصریح کرد: البته این موارد هم اکنون در حال مذاکره است و هیچ چیز قطعی و نهایی نشده است.

نعمتی با اشاره به اظهار نظر 11 نماینده مجلس در این جلسه گفت: خواست نمایندگان مجلس این است که منافع ملی و ایستادگی برای مواضع مردم و توصیه‌های مقام معظم رهبری حفظ شود.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس با اشاره به بررسی لوایح چهارگانه مرتبط با FATF در جلسه غیرعلنی امروز اظهار داشت: بحث بعدی که در نشست غیرعلنی مطرح شد لایحه مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم بود.

نعمتی در ادامه افزود: موضوعی که در این زمینه مطرح شد این بود که آیا این لوایح ما را به FATF می رساند یا خیر که دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد که این لوایح ارتباطی با FATF ندارد و عنوان کرد که این لوایح چهارگانه جدا از FATF است.

وی با بیان اینکه مجلس محل تضارب افکار است، گفت: نمایندگان موافق و مخالف در این رابطه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند، اما صحبت اصلی نمایندگان مجلس این بود که نمایندگان بر تأمین منافع ملی تأکید داشتند که خارج از مأموریت مقام معظم رهبری گامی برداشته نشود.

نماینده تهران در مجلس عنوان کرد: این لوایح جزو دستور کار مجلس است اما با توجه به اینکه نگرانی‌هایی وجود داشت، امیدواریم با ارائه توضیحات مسئولان، نگرانی نمایندگان برطرف شده باشد.

نعمتی با بیان اینکه این لوایح چهارگانه به صورت مستقل در دستور صحن علنی قرار می‌گیرد، گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی چندین بار به صراحت در صحن علنی اعلام کرد که لوایح چهارگانه ارتباطی به FATF ندارد، اما بنده اعتقاد دارم ممکن است به نوعی این موارد مرتبط با FATF باشد.