۰ نفر

ماجرای اخیر ارز غلط بودن قاچاق ۱۲.۵ میلیارد دلاری را اثبات کرد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۴۵
کد خبر: 272472
 ماجرای اخیر ارز غلط بودن قاچاق ۱۲.۵ میلیارد دلاری را اثبات کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آدم هایی در بخش های مختلف کشور وجود دارند که دارای منافع شخصی هستند و به همین دلیل مانع از برخورد با کالای قاچاق می شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مهرداد لاهوتی با اشاره به اینکه آمار قاچاق کشور 12 و نیم میلیارد دلار اعلام می شود، گفت: قاچاق منبع مشخص ثبت و ضبطی ندارد که بگوییم از 25 میلیارد دلار به میزان فعلی رسیده است. در داستان بحران ارزی صورت مسئله شفاف شد میزان قاچاق بیشتر از آن چیزی است که اعلام می کنند و عددی که اعلام می شود درست نیست.

وی با تاکید بر اینکه نباید وقتی از قاچاق صحبت می کنیم ذهن ها به سمت کوه ها و کوله برها برود، اظهار کرد: کل قاچاق کوله برها، حدود 500 میلیون دلار است. حالا سوال این است بقیه قاچاقی که اعلام می شود از کجا نشات می گیرد. این قاچاق ها از بنادر رسمی و غیر رسمی کشور وارد کشور می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به آسیب های قاچاق اشاره کرد و افزود: اول اینکه قاچاق یک آسیب کلی به اقتصاد کشور می زند و آسیب دیگر آن است که چون از محتویات داخل کالای قاچاق اطلاع نداریم، ممکن است آسیب زا باشد.

وی درباره مقابله با کالای قاچاق نیز تصریح کرد: برای مقابله با این پدیده شوم، قانون را کاملا اصلاح کرده ایم؛ هم برای وارد کننده قاچاق و هم حمل کننده قاچاق و هم نگهدارنده قاچاق و همچنین برای توزیع کننده، جریمه های سنگینی در نظر گرفته ایم اما متاسفانه اراده قوی برای حل این موضوع دیده نمی شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: با این قانون شفاف و روشن است، اما آدم هایی در بخش های مختلف کشور وجود دارند که دارای منافع شخصی هستند و به همین دلیل مانع از برخورد با کالای قاچاق می شوند.

وی در عین حال تصریح کرد: البته همه راه های ورودی کشور را داریم می بندیم. در کمیسیون رفع موانع حتی روی کالاها و واردات نیز تمرکز کرده ایم و دولت را مکلف کرده ایم، نظارت بیشتری داشته باشد.