۰ نفر

گزارش اقتصاد آنلاین از هفته پرکار مجلس؛

حضور ۹ وزیر در کمیسیون های مجلس / وزرای اقتصاد و امور خارجه به مجلس می‌آیند

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۲۸
کد خبر: 270916
حضور ۹ وزیر در کمیسیون های مجلس / وزرای اقتصاد و امور خارجه به مجلس می‌آیند

هفته پیش رو هفته ای پرکار برای مجلس و به خصوص کمیسیون های تخصصی از جهت حضور ۹ وزیر برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان و برخی مسایل و موضوعات مهم کشور است.

اقتصاد آنلاین – المیرا اکرمی؛  یکشنبه این هفته بیست و سوم اردیبهشت ماه مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور پیدا می کند.

همچنین محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در روز سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه میهمان کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواهد بود. 

بر اساس این گزارش، در روز سه شنبه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم برای ارائه گزارش از برنامه های وزارتخانه تحت مدیریتش در خصوص اصلاح ساختارها جهت افزایش بهره وری واحدهای اقتصادی زیر مجموعه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور می یابد. همچنین علی ربیعی و معاونان وی و مسئولان سازمان های وابسته یکشنبه این هفته برای ارائه گزارش در خصوص عملکرد و ارائه برنامه های سال های جاری در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حاضر می شوند. 

روز سه شنبه این هفته هم کمیسیون اصل نود مجلس نشستی با عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و مدیران ذی ربط در خصوص سانحه هواپیمایی آسمان در محور تهران – یاسوج خواهد داشت. 

گفتنی است سه شنبه هفته جاری کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 هم میزبان وزیر نیرو خواهد بود. در این نشست نحوه حمایت از کالای ایرانی با حضور رضا اردکانیان و معاونان وی، سازمان برنامه و بودجه، اتاق های ایران، تعاون، اصناف، مرکز پژوهش های مجلس و دیوان محاسبات کشور بررسی خواهد شد. همچنین در همین روز، وزیر نیرو جهت ارائه گزارش و بررسی وضعیت آب و برق کشور در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حضور خواهد یافت. 

بر اساس این گزارش، روز یکشنبه هفته جاری هم وزیر علوم و تحقیقات برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان و روز سه شنبه این هفته وزیر آموزش و پرورش برای بررسی موضوع ساماندهی نیروی انسانی و مسائل مالی وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور می یابند. 

همچنین یکشنبه این هفته مجمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه به منظور بررسی رویکردهای جدید نسبت به موضوع برجام با توجه به خروج آمریکا از آن میهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است. علاوه بر این در همین روز وزیر کشور هم برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در کمیسیون شوراها و امور داخلی حضور می یابد. 

بر اساس این گزارش، انتخابات هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جنگل ها و ارائه گزارش نهایی رییس هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت کشت و صنعت کارون و طرح توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن در دستور کار این هفته کمیسیون کشاورزی مجلس قرار دارد. 

گفتنی است بررسی طرح الزام دولت به توقف مطالعه، اجرا و توسعه طرح های انتقال آب و سدسازی در حوضه های آبریز رودخانه ها، تالاب ها و دریاچه های محلی به مدت پنج سال از دستور کارهای مهم کمیسیون عمران مجلس در این هفته است. 

در هفته جاری کمیسیون اقتصادی مجلس هم ادامه بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده را در دستور کار خود خواهد داشت.