۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین:

التهابات بازار جنبه روانی و گذرا دارد/ نگرانی از بابت شرایط اقتصادی وجود ندارد

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۴۲
کد خبر: 270700
التهابات بازار جنبه روانی و گذرا دارد/ نگرانی از بابت شرایط اقتصادی وجود ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام می تواند مشکلات جزئی اقتصادی را برای کشورمان به وجود بیاورد، گفت: التهاباتی که بعضا در بازار رخ داده، مقطعی و گذرا است و به دلیل جو روانی کاذب است.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی ؛ عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت:  حتی اگر به دلیل خروج آمریکا از برجام التهابات بیشتری بر بازار حاکم شود، مجلس با همکاری دولت وارد عمل شده و تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ خواهد کرد و اقدامات لازم را در این رابطه انجام خواهد داد. 

یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه نباید نگرانی از بابت شرایط اقتصادی کشور داشت، گفت: متاسفانه برخی از افراد سودجو و سوداگر به دنبال سوء استفاده از شرایط به وجود آمده و دامن زدن به جو روانی هستند و همین موضوع التهابات مقطعی را در بازار به وجود آورده است.

 وی با بیان اینکه کشورمان سال ها تجربه انواع تحریم ها را دارد، عنوان کرد: ایران از همان سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، مشمول انواع تحریم های اقتصادی قرار گرفته است و در 40 سال اخیر تجربه هایی را در این زمینه به دست آورده و این تجربه ها، اندوخته گرانبهایی برای کنترل بازار و قیمت ها است.

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به اینکه خروج آمریکا از برجام اتفاق جدیدی در زمینه اقتصادی رقم نمی زند، گفت: خروج آمریکا از برجام شاید موجب گرانی یا افزایش قیمت مقطعی برخی کالاها شود، اما قطعا این افزایش قیمت ها قابل کنترل خواهد بود.

یوسفیان ملا با بیان اینکه این اقدام آمریکا می تواند نوساناتی در میزان خرید و فروش نفت به وجود بیاورد، تصریح کرد: اما با توجه به روند رو به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی در روزهای اخیر، بخشی از تاثیرات اقتصادی خروج آمریکا از برجام جبران خواهد شد.

یوسفیان ملا با بیان اینکه از همان روزهای نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، کارشکنی و بدعهدی در مورد برجام آغاز شد، اظهار داشت: یکی از اهداف برجام این بود که روابط بانکی بین المللی برای ایران تسهیل شود، اما آمریکا نه تنها خود پایبندی به این هدف برجام نداشت، بلکه به بانک های اروپایی هم فشار وارد می کرد که با ایران همکاری لازم را نداشته باشند و این موضوعی است که مشکلات جدی را برای فعالان بخش خصوصی و تبادلات تجاری و اقتصادی کشورمان به وجود آورد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به وجود منابع غنی فراوان در کشورمان گفت: با توجه به منابع سرشار و پتانسیل های زیادی که در اختیار داریم، بسیاری از کشورها تمایل زیادی به همکاری و مبادلات اقتصادی و تجاری با ایران دارند.