۰ نفر

کمسیون عمران مجلس؛

از اجرای طرح بازآفرینی شهری حمایت کامل می‌کند

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۱۰
کد خبر: 268378
 از اجرای طرح بازآفرینی شهری حمایت کامل می‌کند

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ورود رییس‌ جمهوری به روند فرآیند بازآفرینی مناطق ناکارآمد شهری را «جدی» توصیف کرد و گفت: مجلس در اجرای این طرح از دولت حمایت کامل دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدرضا رضایی کوچی افزود: مجلس حاضر است هرگونه قانون لازم برای احیای مناطق ناکارآمد شهری را که دولت نیاز دارد، تدوین و تصویب کند.

رضایی کوچی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی نمی‌تواند به تنهایی فرآیند بازآفرینی شهری را پیش برده و به یک اراده ملی در این حوزه نیاز وجود دارد.

به گفته وی، حضور بیش از 20 دستگاه در نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری نه فقط باعث ایجاد حساسیت برای همگان شده، بلکه در نهایت به سرمایه‌ گذاری بزرگی از سوی بخش‌های مختلف می انجامد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: تا پیش از این، دستگاه‌های مرتبط (وزارت راه و شهرسازی و شهرداری) به صورت فردی در این بخش اقدام هایی می کردند اما با تشکیل ستاد و تصویب سند ملی بازآفرینی همه دستگاه‌ها درباره ورود به این حوزه مکلف شده‌اند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخش دیگری از این طرح به منابعی بازمی‌گردد که باید برای پیشبرد آن تعریف شود و دولت باید با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به ساکنان مناطق فرسوده و افزایش خدمات رفاهی برای رونق این مناطق کمک کند.

به گزارش ایرنا، بیش از 2700 محله در بافت های فرسوده شهری قرار دارد و دولت در نظر دارد سالیانه 270 محله را با استفاده از سرمایه گذاری های بخش خصوصی و توسعه گران نوسازی و احیا کند.