۰ نفر

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

۱۶ماده از قانون نظام مهندسی کشاورزی اصلاح شد/ تعیین اختیارات شورای مرکزی نظام مهندسی کشاورزی

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۲
کد خبر: 266314
 ۱۶ماده از قانون نظام مهندسی کشاورزی اصلاح شد/ تعیین اختیارات شورای مرکزی نظام مهندسی کشاورزی

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از بررسی و اصلاح ۱۶ ماده از قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در این کمیسیون خبر داد.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ علی اکبری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین با اشاره به بررسی موادی دیگر از قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در جلسه عصر یکشنبه کمیسیون کشاورزی گفت: در این نشست 16 ماده از این قانون مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و مواد باقیمانده از آن در جلسات آینده کمیسیون کشاورزی بررسی خواهد شد.

اکبری با بیان اینکه یکی از مصوبات مهم این جلسه بررسی و تعیین اختیارات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی بود، اظهار داشت: بر این اساس برنامه ریزی، انتخاب حسابرسان، اعلام پایان دوره، تشکیل مجامع، تهیه گزارش حسابرسی و تعیین  تعرفه برای اعضای شورای مرکزی به عنوان برخی از اختیارات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی مشخص شد.

وی در ادامه افزود: همچنین در این جلسه موضوع ارائه برنامه‌ برای استفاده از کارشناسان ناظر بر بخش کشاورزی و الزام آور بودن این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت که البته بررسی و تصمیم گیری در مورد موضوع الزام آور بودن به جلسه آینده کمیسیون کشاورزی موکول شد.

اکبری در ادامه اصلاح قانون نظام مهندسی کشاورزی را با توجه به اقتضائات جامعه ضروری دانست و گفت: با اصلاح این قانون، زمینه‌های مشارکت علمی و فنی فعالان حوزه کشاورزی به خصوص انبوهی از فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی، آب، منابع طبیعی، محیط زیست و سایر رشته های مرتبط فراهم می‌شود.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان تاکید کرد که با انجام اصلاحاتی در قانون نظام مهندسی کشاورزی ضمن ایجاد زمینه برای ورود فارغ التحصیلان به بخش کشاورزی، به تدریج خروج کشاورزی و دامپروری از شکل سنتی هم محقق می شود.