۰ نفر

نماینده سردشت و پیرانشهر در اخطار قانون اساسی:

۷۵هزار کولبر بیکار شده‌اند/ دولت اشتغال مرزنشینان را از بین نبرد

۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۴۱
کد خبر: 265156
۷۵هزار کولبر بیکار شده‌اند/ دولت اشتغال مرزنشینان را از بین نبرد

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در اخطار قانون اساسی در صحن علنی مجلس گفت: ۷۵ هزار کولبر به دلیل مصوبه هیات دولت در سال ۹۶ بیکار شده اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس رسول خضری با استناد به اصول 3 ، 29 و 43 قانون اساسی خطاب به رئیس جمهور گفت: بیش از 100 ماه است که معابر کولبری بسته شده و 75 هزار کولبر زحمتکش بیکار شده اند.

خضری با اشاره به اینکه 7 میلیون کسبه و اصناف بیکار شده اند، عنوان کرد: رئیس جمهور سال 97 را با ایجاد اشتغال برای 750 تا 950 هزار نفر آغاز کرده است، اما با توجه به مشکل معابر مرزی بعید به نظر می رسد این شعار محقق شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امنیت مرزی کشور درگرو معیشت کولبران است، اظهار داشت: در شرایطی که دولت نمی تواند برای مرزنشینان ایجاد شغل کند، با بی تدبیری و ناامیدی اشتغال مرزنشینان را از بین نبرد.

خضری ضمن درخواست از هیئت رییسه مجلس برای پیگیری وضعیت مرزنشینان اظهار داشت: مصوبه غیرکارشناسی دولت در پایان سال گذشته باعث بیکاری 75 هزار کولبر در مرزهای مختلف کشور شده است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: رقم عوارض خروج از مرزهای زمینی کشور برای کولبران قابل پرداخت نیست و انتظار داریم دولت این عوارض را مانند سال 96 و سنوات گذشته در نظر بگیرد.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت، در این خصوص گفت: از دولت می خواهیم که درخصوص بسته شدن معابر کولبری و عوارض خروج از مرزهای زمینی منطقه این نماینده توضیح دهد و از طریق هیات رئیسه مجلس موضوع را دنبال می کنیم.