۰ نفر

جزییات نشست کمیسیون اقتصادی با وزیر امور اقتصادی و دارایی

گزارشی از اقدامات انجام شده در بازار ارز ارائه نشده است/ دو وزارتخانه موظف به ارائه گزارش به مجلس شدند

۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۲۵
کد خبر: 265118
گزارشی از اقدامات انجام شده در بازار ارز ارائه نشده است/ دو وزارتخانه موظف به ارائه گزارش به مجلس شدند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نشست این کمیسیون با وزیر امور اقتصادی و دارایی و مسئولان بانک مرکزی گفت: هر چند که دولت اقداماتی را برای ساماندهی بازار ارز انجام داده اما به نظر می رسد بازنگری در برخی تصمیمات و اقدامات، ضروری است.

رحیم زارع در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، با اشاره به حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، مسئولان بانک مرکزی و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در این جلسه تاکید شد که بانک مرکزی و وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت، گزارش های جامع و کاملی را در مورد اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی بازار ارز به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه کنند.

زارع در ادامه افزود: آنچه که در این جلسه از سوی مسئولان عنوان شد، نشان می داد که بخش قابل توجهی از اقدامات دولت برای ساماندهی بازار ارز خیلی مشخص نیست و بنابراین تصمیم گرفته شد که وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت گزارش هایی را در این رابطه به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه دهند تا بتوان با استناد به اطلاعات شفاف به جمع بندی درستی در این زمینه رسید.

این نماینده مجلس با اشاره به حضور نیافتن رییس کل بانک مرکزی در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: عدم حضور رئیس کل بانک مرکزی مورد انتقاد جدی نمایندگان مجلس است، زیرا این بانک یکی از مهم ترین ارکان تصمیم گیرنده در مورد ارز است.  

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: متاسفانه تاکنون رئیس کل بانک مرکزی و معاون ارزی این بانک هم گزارشی از تصمیمات اتخاذ شده و اقدامات انجام شده در بازار ارز به مجلس ارائه نداده اند و بنابراین مقرر شد که نامه ای به رئیس مجلس و رئیس جمهور درباره عدم همکاری بانک مرکزی نوشته شود.