۰ نفر

وزیر بهداشت در صحن مجلس:

وزارت بهداشت اجازه واردات ۱۰درصد کالای مورد نیاز را دارد/ کالای بی‌کیفیت داخلی جای حمایت ندارد

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰
کد خبر: 264865
وزارت بهداشت اجازه واردات ۱۰درصد کالای مورد نیاز را دارد/ کالای بی‌کیفیت داخلی جای حمایت ندارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه میزان واردات صافی دیالیز در پنج سال گذشته کمتر از مجوز قانونی این وزارتخانه بوده، گفت: نباید به اسم حمایت از تولید داخل، جنس کم کیفیت را به دو برابر قیمت خریداری کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، نماینده ارومیه در مجلس در جریان سوال از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجازه نمی دهم تولیدی که با این همه زحمت و مشقت سرپا ایستاده توسط چهار نفر دلال صافی دیالیز زمین بخورد.

در جلسه علنی امروز مجلس نادر قاضی‌پور در سوال از وزیر بهداشت و درمان با طرح این پرسش که چرا با وجود تولید صافی دیالیز در کشور مجوز واردات داده‌اید؟ گفت: آنچه وزیر در جلسه امروز گفت کذب محض است. سخنان ایشان مستند نیست اما مدارک ما در اختیار رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار دارد.

قاضی پور با بیان اینکه وزیر بهداشت و درمان نابودی تولید داخلی را دنبال می کند، اظهار داشت: حمایت از کالای ایران خط قرمز ماست و جای شرم دارد به جای حمایت از تولیدکنندگان صافی دیالیز، چند میلیارد بدهی شان به تولیدکنندگان را باز پرداخت نمی کنند و حتی کالای خارجی وارد می کنند.

وی با بیان اینکه چند کارخانه داخلی سالانه ۱۲.۵ میلیون صافی دیالیز تولید می کنند اما وزیر وارداتی به فکر تولید نیست، عنوان کرد: وزیر بهداشت هر جا نشسته است گفته که من باید به فکر سلامتی بیمارانم باشم نه حمایت از کالای داخلی و البته طبیعی است وقتی شما خودتان نماینده برند مرسدس بنز آمریکا  که سهام آن در اختیار صهیونیستها است، هستید، تولید کالای ایرانی در چشمتان بی ارزش است.

قاضی پور با طرح این ادعا که مشاور امور دیالیز وزیر بهداشت درخواست واردات یک میلیون دیالیز چینی را داده اما کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مخالفت کرد و اجازه واردات آن را نداد، گفت: صافی های چینی آسیب های جدی به بیماران زده است. شما که تا این حد بر سر جان مردم قسم می خورید چرا سلامتی مردم را با صادر کردن مجوز واردات دیالیزهای چینی به خطر انداخته‌اید؟

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس آغاز فعالیت کارخانجات تولید صافی دیالیز در کشور را موجب کاهش قیمت چشم گیر دیالیزهای وارداتی به کشور دانست و افزود: به محض آغاز تولید دیالیز در ایران قیمت دیالیزهای وارداتی به ایران به نصف و حتی به کمتر از نصف کاهش یافت و حتی وزیر وارداتی در پی شکستن کمر تولیدکنندگان دیالیز داخلی است. آیا شما پیرو مقام معظم رهبری در مسئله حمایت از کالای ایرانی هستید؟ نه، شما خدمتگزار واردات هستید.

قاضی پور قیمت گذاری تجهیزات پزشکی را برعهده وزارت بهداشت و درمان دانست و عنوان کرد: اگر قیمت ها در بازار دو سه برابر است، قیمت گذاری توسط وزارت بهداشت انجام می شود.

این نماینده مجلس در ادامه خطاب به وزیر بهداشت گفت: شما در کمیسیون بهداشت و درمان به تولیدکنندگان نسبت دزد دادید، اما باید بدانید که کارگران ایرانی و تولید ملی ناموس من هستند و هر کس به آنها تهمت دزدی بزند، بنده هم می گویم خودت شاه دزدی.

قاضی پور با تاکید بر اینکه اگر حمایت از واردات برای بهبود چرخه تولید داخلی انجام می گرفت مملکت گلستان شده بود، اظهار داشت: دمپینگ صافی دیالیز از اهداف فلج کردن صنعت تولید صافی دیالیز داخلی است و در حالی که از طریق دمپینگ تولید داخلی هدف قرار گرفته است، تولیدکنندگان صافی دیالیز داخلی در شرایطی که بالاترین مالیات را پرداخت می کنند موفق شدند، کالای خود را صادر کنند و سود هم ببرند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس در پایان با تاکید بر اینکه این فراکسیون از هزاران کارگر تولید کننده دیالیز حمایت می کند، خطاب به وزیر بهداشت گفت: بنده را هم با شکایت از قوه قضائیه نترسانید. قبل از شما هم همکارانتان از بنده شکایت کردند حاضرم به خاطر تولید ملی و کارگر ایرانی شلاق بخورم و حتی اعدام شوم.

وزارت بهداشت اجازه واردات ۱۰درصد کالای مورد نیاز را دارد/ کالای بی‌کیفیت داخلی جای حمایت ندارد

سیدحسن قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه درباره اینکه چرا با وجود تولید صافی دیالیز در کشور مجوز واردات صادر می‌شود؟ گفت: مواد اولیه این صافی‌ها از خارج از کشور می‌آید و آنچه مهم است فایبرهایی است که در صافی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و سم را تصفیه می‌کند.

وی در ادامه افزود: کسی که کلیه‌اش از کار افتاده باید با استفاده از کلیه مصنوعی سموم را تصفیه کند. ما در این زمینه تولیدی نداریم و این همان سرهم کردن و صنعت مونتاژ است ولی ما آن را به عنوان تولید داخل قبول کردیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه  در حال حاضر دو شرکت داخلی سه میلیون و ۶۰۰ هزار صافی را تولید می‌کنند، اظهار داشت: این در حالی است که مصرف ما در سال ۴.۵ میلیون عدد است. ضمن اینکه ۲۸ درصد بازار کشور دست بخش خصوصی و مابقی دست ماست.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حوزه دارو، تجهیزات و درمان تنش و التهابی وجود ندارد، عنوان کرد: شعار امسال حمایت از تولید داخل است و کسی نباید از آن سوء استفاده کند و جنس کم کیفیت را به دو برابر قیمت بفروشد.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: ما که ثابت کرده‌ایم طرفدار حمایت از داخل هستیم و به همین خاطر انقلاب کردیم و چهل سال عمرمان را گذاشتیم اما تولید داخل در واقع تکمیل زنجیره تولید از مواد خام تا انتهاست که به معنی ثروت آفرینی و ارزآوری برای کشور است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در پنج سال گذشته ۲۰ میلیون صافی دیالیز مورد استفاده قرار گرفته در حالیکه کمتر از ۵۰۰ هزار عدد وارد شده، ‌اظهار کرد: من می‌توانم طبق قانون ۱۰ درصد از این نیاز را از خارج وارد کنم در حالی که تا الان کمتر از سه درصد از خارج وارد شده است، اما مشکل آنجاست که بخش خصوصی علاقه‌ای ندارد تولید داخل را با دو برابر قیمت بخرد و اگر بخواهیم این اجبار را ایجاد کنیم انحصار و ظلم به جیب مردم است.

این عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه تفاوت قیمت بهترین برند خارجی با تولید داخل ۲۵ میلیون دلار است، عنوان کرد:‌ این به این معناست که ما سالانه می‌توانیم دو تا سه هزار ماشین دیالیز وارد کشور کنیم. البته به دنبال تشویق دو شرکت دیگر جهت تولید فایبر هستیم اما تا الان تولیدات داخل در این حوزه کیفیت برتر نداشته و از سال ۸۰ که تولید آن شروع شده هیچ بازاری پیدا نکرده است. ما می‌خواهیم به اسم حمایت از تولید داخل چیزی مثل ایران خودرو را در هر حوزه ایجاد کنیم.

قاضی زاده هاشمی مسیر طی شده از سوی وزارت بهداشت در این حوزه را مسیر قانونی و درست دانست و افزود: وقتی تولیدکننده حاضر نیست قیمت را پایین بیاورد ما هم با قیمت پایین و کیفیت بهتر همان کالا را وارد می‌کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه از رییس قوه قضاییه خواست که به تهمت های نماینده ارومیه  رسیدگی کند و گفت: دفعه اول نیست که نماینده ارومیه این حرف‌ها را می‌زند. یا او راست می‌گوید و من حق ندارم وزیر باشم و جایم پشت میله‌های زندان است یا او دروغ می‌گوید و جایش پشت میله‌های زندان است.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: رفتار ما باید اسلامی باشد، ما متدین و مسلمان هستیم و نباید هر حرفی که دهان‌مان باز می‌شود را مطرح کنیم. من و بقیه وزرا دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیریم، چطور رفتار کرده‌اید که همه رسانه‌ها جور دیگری می‌گویند.

وی در ادامه افزود: کسی باورش می‌شود من حقوق دانشگاه را می‌گیرم در حالیکه با یک عمل پیوند چشم نیم ساعته ۱۰ برابر این حقوق را در یک روز کسب می‌کنم اما آمده‌ام که برای کشورم کار کنم.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: شما از عده‌ای افراد حداقل طلبکار دفاع می‌کنید که قیمت بالا و کیفیت پایین ارائه می‌کنند،‌ این نکبت است و نه نظارت و انتظار دارید من جواب ندهم. ما آمده‌ایم کار کنیم و خدمت کنیم.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: چرا از رهبری هزینه می‌کنید،‌ آیا رهبری از این نوع تولید داخل حمایت می‌کند؟ ایشان توی دهان کسی می‌زند که به اسم تولید داخل از آن موضوع سوء استفاده کند. ایشان در جمع اعضای جهاد دانشگاهی به من گفتند اگر به همه سخت می‌گیری به اینها بیشتر سخت بگیر چرا که باید بالاترین استاندارد دنیا را رعایت کنند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ما جیب مردم را خالی می‌کنیم و این معنایش حمایت از تولید داخل نیست. من اختیار دارم ۱۰ درصد مجوز واردات بدهم و اگر مجلس به صورت قانونی این حکم را پس گرفت طبق وظیفه به قانون عمل می‌کنم.

وزارت بهداشت در حوزه سرانه درمان به کارگران بدهکار است/ افزایش 500 درصدی هزینه درمانی کارگران

نماینده مردم تهران در مجلس در جریان طرح سوال خود از حسن قاضی زاده هاشمی تاکید کرد که وزارت بهداشت درباره سرانه درمان به کارگران بدهکار است.

در نشست علنی امروز مجلس علیرضا محجوب در جریان بررسی سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره علت مطالبه 9 درصد حق بیمه جهت واریز به وزارت بهداشت گفت: وصول مطالبات حق وزارت بهداشت است اما با این حال باید دید در این مدت بر کارگران چه گذشته است.

 نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس در ادامه افزود: در سال 91 به همراه نماینده ارومیه و 13 تن از نمایندگان دیگر از تأمین اجتماعی تحقیق و تفحص کردیم که بر این اساس مشخص شد در سال 90 در بخش درمان 4 هزار و 900 میلیارد تومان و در سال 91، 5 هزار و 400 میلیون تومان اختصاص یافت که این میزان در سال96 به 23.885 میلیارد تومان رسید که باید دید از کل این میزان چقدر حق بیمه وصول شده و آیا دو سوم آن صرف درمان شده است یا خیر.

محجوب در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هزینه‌ها به گردن کارگران انداخته شده است، عنوان کرد: امروز جای طلبکار و بدهکار تغییر کرده و درحالی که حوزه درمان بابت سرانه درمان از سال 68 به کارگران بدهکار است، وزارتخانه از آنها مطالبه دارد.

وی در ادامه افزود: بنابراین این سوال مربوط به 40 میلیون نفر جامعه کارگری است که مگر افزایش حقوق 5 برابر شده که شاهد افزایش 500 درصدی هزینه‌های درمان هستیم.

محجوب با تأکید بر اینکه نظام مالی باید براساس قدرت واقعی مردم تنظیم شود و نه توان مالی وزارت بهداشت، عنوان کرد: وزارت بهداشت درباره سرانه درمان به کارگران بدهکار است.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال علیرضا محجوب: وزارت بهداشت دنبال مصادره اموال نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد که اگر کارگر پولی برای درمان می دهد باید همان جا خرج شود، زیرا شرعا، عرفا و قانونا هزینه‌کرد این پول در مواردی همچون ساختمان سازی و سرمایه‌گذاری درست و جایز نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس حسن قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوال علیرضا محجوب نماینده تهران درباره علت مطالبه ۹ درصد حق بیمه جهت واریز به وزارت بهداشت گفت: این سوال ارتباطی با وزارت بهداشت ندارد و سوال این است که چرا ۹ درصد حق بیمه به عنوان اموال بیمه شدگان مصادره می شود. اما ما می پرسیم چه کسی آن را مصوب کرده است؟ مجلس در بودجه ۹۷ تصمیم گرفت که پول کارگران در حسابی متمرکز بماند و صرف درمان آنها شود.

قاضی زاده هاشمی با انتقاد از انتقال تامین اجتماعی گفت: ۱۵ سال گذشته تامین اجتماعی در وزارت بهداشت به جای دیگری منتقل کردند. آن زمان سازمان تامین اجتماعی قدرتمند و با کارنامه موفق بود که امروز نیز کارنامه‌اش برای همه مشخص است.

وی با بیان اینکه دولت بدهی به سازمان تامین اجتماعی دارد، اظهار داشت: دولت به وزارت بهداشت هم بدهی دارد که هنوز نداده و آروزی ما این است که دولت همه بدهی هایش از جمله بیمه سلامت را بدهد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در روستاها حق بیمه را تامین اجتماعی می گیرد اما وزارت بهداشت فقط هزینه می کند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در سال 95 رئیس‌جمهور نامه‌ای به وزیر وقت اقتصاد نوشت تا حساب جداگانه‌ای برای ۹.۲۷ سهم درمان و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی باز کند تا صرفا این مبلغ برای سلامت اختصاص بیابد، گفت: وزیر وقت این کار را کرد اما به فاصله دو هفته عده‌ای به دیوان عدالت شکایت کردند. آن زمان رییس مجلس به میدان آمد و توضیح داد که دستور رئیس‌جمهور ناظر  به مصوبه مجلس بوده که سازمان تامین اجتماعی مکلف شد تمام سهم درمان را به حساب مشخصی واریز کرده و طبق قانون تامین اجتماعی هزینه کند. به همین دلیل آن حکم در دیوان معلق شد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه مجلس در بودجه امسال سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرد که تمام سهم درمان در حساب خزانه‌داری کل کشور متمرکز شود و سازمان تامین اجتماعی این منابع را هزینه کند، عنوان کرد: این خود نشان می دهد که این منابع هیچ ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد. ما دنبال مصادره نیستیم. ما می خواهیم درمان در کشور سروسامان پیدا کند تا اگر کارگری پولی برای درمان می دهد همانجا خرج شود.

وی در ادامه افزود:  اگر مجلس و دولت برای تامین اجتماعی کم گذاشته‌اند یا حقوق نداده‌اند آنجا را درست کنید.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه چون این سوال در شهریور سال گذشته و قبل از مصوبه مجلس در بودجه ۹۷ مطرح شده، عملا موضوعیت ندارد، گفت: : توضیحات علیرضا محجوب این موضوع را می رساند که ایشان به مصوبه مجلس اعتراض دارد. به نظر بنده مجلس دنبال شفافیت بوده و نماینده تهران هم باید از شفافیت استقبال کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه افزود: قانون تامین اجتماعی مشخص است این پول فقط باید برای درمان هزینه شود. شرعا، عرفا و اخلاقا حق ندارند پول را برای ساختمان سازی و سرمایه‌گذاری هزینه کنند. البته مجلس می تواند برای روشن شدن وضعیت تحقیق و تفحص کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: گفته شد که پرداختی کارگران در سال ۹۱، چهار هزار بوده و اکنون به ۲۳ هزار رسیده است. در سال ۹۱ ارز هزار تومان بود که به ۴۰۰۰ تومان رسید. همه خدمات ما در حوزه پزشکی وابسته به ارز است. با افزایش قیمت ارز اختلاف قیمت شدیدی برای دارو و تجهیزات پزشکی به وجود آمد. همه اینها دست شما است. شورای عالی بیمه، وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی دست شماها است و امضای شما پای آن است.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: اگر من می‌دانستم حمایت نمی کنید و به خاطر آن یک سال است که پول پرستار را نداده‌ام بیجا می کردم که به میدان می آمدم. شما حساب و کتاب کردید و گفتید که این کار را انجام دهم مگر من شما را مجبور به این کار کردم. شما مصوب کردید قیمت ها را هیئت وزیران بگذارد و ما هم همین کار را کردیم.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: ما در طرح تحول فقط ۲۷ درصد پول به کمیته امداد دادیم. جاهایی که شما از آن حتی اطلاع ندارید. دولت در روستاها هم پول می دهد. موضوع ۹.۲۷ نیز از پول درمان باید به خزانه برود و اگر بلد نیستید به من بدهید تا با یک سوم آن بیمارستانهایتان را اداره کنم.

این مقام مسئول در ادامه افزود:  شما ۷۰ بیمارستان دارید و من بیش از ۶۰۰ ببیمارستان دارم. این یعنی اکثر جامعه کارگری از من خرید می کنند. پس اگر نمی توانید شرایط را اداره کنید، پول را به من بدهید تا همین بیمارستانها را هم بنده با حداقل قیمت اداره کنم. شما گران اداره می کنید و بلد نیستید و به همین دلیل ما را متهم می کنید. خود را طرفدار کارگری و ما را ضد کارگر می دانید.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: پشت تریبون می گویید که پولها را به دکترها دادید اگر اینجور است قانون تصویب کنید که ارائه خدمات ارزان تر شود اگر نه، می توانید شما اداره کنید نه اینکه ما را متهم کنید. ببینید بعد از ۱۵ سال چه بر تامین اجتماعی آمده است. چرا آنقدر بیکار، بزهکار و آسیب اجتماعی داریم و حتی نمی توان به معلولان کمک کرد. به جای اتهامات به قانون تامین اجتماعی برگردید.

وزیر بهداشت در پایان گفت: دوره متهم کردن تمام شده است. قانون را رعایت کنید، نه اینکه قانون را دور بزنید و به دیگران تهمت زنید. این کار شایسته نیست.

مجلس از پاسخ‌های وزیر بهداشت قانع شد

نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد سوال نماینده ارومیه قانع شدند.

در نشست علنی امروز مجلس و در جریان رسیدگی به سوال نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان با 70 رأی موافق، 115رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر این سوال را وارد ندانستند و از پاسخ‌های قاضی زاده هاشمی قانع شدند.

گفتنی است در جریان طرح این سوال، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در توضیح سوال نادر قاضی‌پور از وزیر بهداشت مبنی بر اینکه چرا با وجود تولید صافی دیالیز در کشور مجوز واردات صادر می‌شود؟ گفت: در اجرای ماده 209 آیین‌نامه داخلی مجلس و در پاسخ به نامه‌های شماره 82642/626 مورخ 1395.1.20و 50066/23 مورخ 1396.6.19 هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به استحضار می‌رساند سوال مذکور با حضور آقایان قاضی‌پور، محجوب و قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه مورخ 1396.8.2کمیسیون مطرح شد.

علی نوبخت حقیقی در ادامه افزود: کارخانجات ایرانی حدود 10 میلیون صافی دیالیز در کشور تولید می‌کنند و مصرف داخلی حدود 4 میلیون است،چرا با این وجود مجوز واردات صافی دیالیز به کشور داده می‌شود. این سیاست منجر به هدررفت سرمایه ملی و ضربه به اشتغال و تولید داخلی می‌شود.

نوبخت همچنین با اشاره به پاسخ های وزیر بهداشت اظهار داشت: وزیر اعلام کرد که علی رغم احترام به تولیدکنندگان داخلی از آنجا که اختلاف کیفیت و قیمت محصول وارداتی مورد نظر نسبت به تولیدات داخلی  معنی‌دار است و این محصول تنها توسط 2 یا 3 تولیدکننده داخلی تولید می‌شود، نمی‌توان آن را به هر قیمتی به بهانه حمایت از تولید داخل خریداری کرد؛ لذا در شرایطی که کشور از لحاظ نقدینگی دچار مشکل جدی است؛برای دفاع از مصرف‌کننده و مدیریت هزینه‌ها مجوز واردات صافی دیالیز داده شده است تا تولیدکنندگان قیمت خود را تعدیل کنند.

وی در مورد نتیجه مباحث مطرح شده در کمیسیون متبوعش اظهار کرد: سوال کننده از پاسخ مذکور قانع نشد و کمیسیون تخصصی با تشخیص ملی بودن قلمرو سوال مراتب را جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی تقدیم کرد.

نماینده تهران از پاسخ های قاضی زاده هاشمی قانع شد

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از پاسخ های وزیر بهداشت درباره علت مطالبه ۹ درصد حق بیمه جهت واریز به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قانع شد.

 در نشست علنی امروز مجلس پس از مطرح شدن سوال علیرضا محجوب از وزیر بهداشت و ارائه پاسخ از سوی قاضی زاده هاشمی، نماینده تهران از رای‌گیری درباره قانع کننده بودن توضیحات وزیر انصراف داد و تاکید کرد که  قائل به رای گیری درباره سوال نیست.

در ادامه مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را بر عهده داشت، خطاب به وزیر بهداشت گفت: حرفهای نادر قاضی پور درست نبود و بحث های مناسبی انجام نشد، اما آقای وزیر فاز دوم بحث هایی که شما مجلس را خطاب قرار دادید، هم درست نبود.

پزشکیان در ادامه افزود: بنده چون در اینباره موضع داشتم حرف نزدم، ولی معتقدم اگر قانون را درست اجرا می کردید، وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها به این گرفتاری‌ها دچار نمی شدند و هرج و مرج به وجود نمی آمد.

نایب رییس مجلس با بیان اینکه مجلس و کمیسیون بهداشت به صورت علمی و کارشناسی عمل کرده است، گفت: البته ما مقصر هستیم، چون اگر از همان ابتدا می ایستادیم و اجازه تخلف را نمی دادیم اکنون شاهد این اتفاقات نبودیم.