۰ نفر

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین خبر داد:

بررسی شفاف سازی کل زنجیره محصول در مالیات بر ارزش افزوده/ حذف ماده‌۱۱ لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده

۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۰۶
کد خبر: 264676
بررسی شفاف سازی کل زنجیره محصول در مالیات بر ارزش افزوده/ حذف ماده‌۱۱ لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی موادی دیگر از لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در این کمیسیون گفت: در این جلسه بر ضرورت شفاف‌سازی کل زنجیره محصول در مالیات بر ارزش افزوده تاکید شد.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی ؛ رحیم زارع در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین اظهار داشت: در جلسه عصر روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس که با حضور کارشناسان و مسئولان سازمان امور مالیاتی، مرکز پژوهش های مجلس و سایر سازمان های ذیربط برگزار شد، برخی از مواد لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده مورد بررسی قرار گرفت.

زارع در ادامه افزود: مهم ترین موضوعی که در این جلسه مصوب شد، حذف ماده 11 این لایحه بود که به منظور شفاف‌سازی کل زنجیره محصول در مالیات بر ارزش افزوده این اقدام انجام شد.

به گفته این نماینده مجلس در ماده 11 لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده آمده بود که سازمان امور مالیاتی می‌تواند با تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی، مالیات بر ارزش افزوده گروه‌های شغلی مودیان اشخاص حقیقی مشمول این قانون را که در حلقه آخر زنجیره مالیات بر ارزش افزوده قرار می گیرند، بر اساس میزان فروش و نرخ مالیات بر ارزش افزوده و اعمال ضریب ارزش افزوده فعالیت مربوطه تعیین کند، مشروط بر آن که مالیات خرید آنها در مراحل قبلی پرداخت شده باشد و حجم فروش سالانه آنها تا حداکثر میزان 5 برابر حد آستانه باشد. ضریب ارزش افزوده هر فعالیت توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان، بانک مرکزی و اتاق اصناف کشور تعیین می شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: همچنین در این جلسه، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و نمایندگان اتاق بازرگانی و اتاق اصناف، نظرات کارشناسی خود را در مورد برخی دیگر از مواد لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده عنوان کردند.

به گفته زارع بررسی مواد باقی مانده از لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در جلسات بعدی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه خواهد یافت.