۰ نفر

نماینده محلات در مجلس در اخطار قانون اساسی:

طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در دستور کار مجلس قرار گیرد

۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸
کد خبر: 263517
طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در دستور کار مجلس قرار گیرد

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه باید هر چه سریعتر طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد، گفت: این طرح با بیش از ۲۰۰ امضا قبل از عید به هیات رییسه مجلس ارائه داده شده اما هنوز در دستور کار صحن علنی قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس با استناد به اصل ۷۱ قانون اساسی در اخطاری، گفت: ۱۶۶ نماینده طرح دو فوریتی اعاده اموال نامشروع مسئولان را امضا کردند که بعد از آن تعداد امضاها به بیش از ۲۰۰ نماینده رسید و حالا سوال این است که چرا این طرح در مجلس مطرح نمی‌شود و به جای آن ایراد شورای نگهبان در اصلاح قانون بودجه ۹۶ را بررسی می‌کنیم؟

سلیمی با اشاره به اینکه بودجه ۹۶ تمام شده است، اظهار داشت: آقایان برای اینکه دیوان محاسبات به آنها گیر ندهد و خدای ناکرده از بغل گوش آقایان نگذرد، طرحی آوردند تا موادی از بودجه ۹۶ حذف شود؛ آن هم در شرایطی که بودجه سالانه است و عملا ما وارد بودجه سال جدید شده‌ایم.

علی مطهری که ریاست صحن علنی مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: طرح دو فوریتی مربوط به اموال مقامات در نوبت رسیدگی است و طرح‌های دو فوریتی نیز برای بررسی در مجلس در نوبت قرار می‌گیرد.

مطهری اظهار داشت: اگر می‌خواهید که زودتر این طرح در دستور باشد با نمایندگانی که طرح‌های دیگر دارند صحبت کنید تا در صورت موافقت آنها این طرح با اولویت مورد بررسی قرار گیرد.