۰ نفر

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین:

شائبه فساد در تامین و خرید مایحتاج صنعت خودروسازی/ طرح تحقیق و تفحص از خودروسازی به صحن مجلس رسید

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵
کد خبر: 262879
شائبه فساد در تامین و خرید مایحتاج صنعت خودروسازی/ طرح تحقیق و تفحص از خودروسازی به صحن مجلس رسید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در نشست عصر یکشنبه این کمیسیون گفت: با رای اعضای کمیسیون صنایع و معادن، طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی و سازمان ایدرو به صحن علنی مجلس ارائه شد.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی؛ محمدرضا نجفی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین در تشریح نشست عصر دیروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: در این جلسه بحث تحقیق و تفحص از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و صنعت خودروسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طراح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در ادامه افزود: اعضای کمیسیون صنایع و معادن و سایر نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص رای بالایی به هر دو طرح دادند و بنابراین هر دو مورد تحقیق و تفحص اجرا می شود.

نجفی با اشاره به اینکه نارضایتی مردم از محصولات خریداری شده و عملکرد اقتصادی خودروسازان اصلی کشور از محورهای این طرح تحقیق و تفحص است، گفت: یک بخش دیگر از طرح تحقیق و تفحص، شائبه‌های فساد و رانت است که در تامین و خرید مایحتاج صنعت خودروسازی و در قراردادها وجود دارد.

به گفته این عضو کمیسیون صنایع مجلس، دیگر مورد مطرح شده در این طرح، موضوع توقف ناگهانی و بدون اعلام قبلی در ثبت سفارش خودروهای وارداتی است که منجر به یک تورم بسیار بالا و آشفتگی بزرگ در بازار این محصول شده و این آشفتگی و تورم خود را به جاهای دیگر هم تسری داده و می‌دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس تصریح کرد: افزایش تعرفه واردات خودرو و به خصوص افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی با توجه به اینکه شرایط تولید آنها در داخل وجود ندارد، از دیگر محورهای این طرح است.

نجفی در مورد محورهای تحقیق و تفحص از سازمان ایدرو هم گفت: اقدامات این سازمان در زمینه گسترش سرمایه‌گذاری، نوع سرمایه‌گذاری، آمایش سرزمینی تولید بر اساس مزیت‌های نسبی کشور از جمله این محورهاست.