۰ نفر

طرح بانکداری بدون ربا به صحن علنی مجلس می‌رود

۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷
کد خبر: 261703
طرح بانکداری بدون ربا به صحن علنی مجلس می‌رود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بانکداری بدون ربا را که به امضای بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است، به صحن علنی می‌رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، نادر قاضی‌پور، اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی به نام بانکداری بدون ربا را آماده کرده و بیشتر نمایندگان خانه ملت نیز آن را به امضاء رسانده‌اند و هم اکنون در کمیسیون اقتصادی بوده و به زودی به صحن علنی مجلس می‌رود.

وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام آمده است که صدقه یک ثواب اما قرض دادن 18 حسنه دارد چون پول بلاعوض و صدقه دادن به یک نفر، تنبلی و رخوت آورده اما قرض دادن سبب می‌شود که فرد برای جبران بدهی خود به کار و تلاش و تکاپو بپردازد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه درصد سود بانکی در ایران بین هفت تا 10 درصد است، بانک‌هایی که بیش از 10 درصد سود بانکی می‌دهند از سرمایه خود سود داده و بنابراین مشکلات عدیده‌ای را در جامعه ایجاد می‌کنند.

وی بیان کرد: بنابراین بهترین کار این است که بانک‌ها سود بانکی خود را کاهش داده و با سود چهاردرصد به تولیدکننده وام دهد تا سبب سود بردن از تولید شده یعنی سرمایه موجود در صنایع کوچک و متوسط هزینه شود.

قاضی‌پور با تاکید بر اینکه باید بانکداری به سمت اسلامی و با سود بسیار اندک برود گفت: علاوه بر آن باید وام به تولید واگذار شده تا اشتغال و تولید ملی عملیاتی شود.