۰ نفر

عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

قصوری در عملکرد وزرای مورد استیضاح دیده نمی‌شود/ حضور وزیر در راس وزارت کار در روزهای پایانی سال ضروری است

۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۵
کد خبر: 257845
قصوری در عملکرد وزرای مورد استیضاح دیده نمی‌شود/ حضور وزیر در راس وزارت کار در روزهای پایانی سال ضروری است

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد که با توجه به میزان اعتبارات و تخصیص‌هایی که سه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در اختیار داشته‌اند، کم کاری، قصور و سوء مدیریت در عملکرد آنان دیده نمی‌شود.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی؛ رمضانعلی سبحانی فر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس پیش از جلسات استیضاح باید عملکرد وزرا را با توجه به اعتبارات و امکاناتی که در اختیار داشته اند بررسی کنند، گفت: به عنوان نمونه در مورد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به این نکته توجه داشت که علی ربیعی با محیط کارگری همخوانی و قرابت زیادی دارد و این نکته‌ای مثبت برای فردی است که در راس یک وزارتخانه مهم قرار دارد.

وی در ادامه افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارتخانه‌ای گسترده با میزان بالای وظایف و مأموریت‌هاست و شاید برخی انتقادها به گستردگی و تنوع فعالیت‌های این وزارتخانه مربوط می‌شود که سطح انتظارات را از آن بالا برده است.

سبحانی فر اظهار داشت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم و باید حقوق و دستمزد کارگران و قراردادهای جدید کار در سال آینده تعیین تکلیف شود، حضور وزیر در رأس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضروری است و نباید در این مقطع زمانی، این وزارتخانه بدون وزیر رها شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه در آستانه سال نو بی‌سرپرست کردن وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی هم کار درستی به نظر نمی آید، گفت: هر چند که انتقاداتی به عملکرد وزرای جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی مطرح است و این وزرا باید به نمایندگان مجلس پاسخگو باشند، اما بدون وزیر ماندن وزارت راه و شهرسازی و بی سر و سامان ماندن حمل و نقل در آستانه سال نو و اوج سفرها کار عاقلانه‌ای نیست و بنابراین اگر متقاضیان استیضاح، اصرار به انجام آن باشند می‌توان آن را به بعد از تعطیلات نوروز موکول کرد.  

سبحانی فر در پایان خاطرنشان کرد: برآورد من از فضای مجلس این است که به لحاظ موقعیت زمانی و به لحاظ عملکرد وزرا به نسبت اعتباراتی که در اختیار داشته اند، قاطبه نمایندگان استیضاح را در شرایط فعلی کار درستی نمی دانند.