۰ نفر

افزایش سرمایه صندوق‌های بازنشستگی در بودجه۹۷

۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۰:۲۴
کد خبر: 257753
افزایش سرمایه صندوق‌های بازنشستگی در بودجه۹۷

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از بودجه 97 برای تمهیداتی در خصوص سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بیمه بازنشستگان است که در وضعیت بدی بسر می برند، گفت: در این بودجه قرار شده از منابعی سرمایه این صندوق‌ها افزایش یافته و بدهی دولت به این‌ها مسترد شود تا آرام آرام روی پای خود ایستاده و فعالیت کنند و نیازهای بازنشستگان را مرتفع کنند.

علی لاریجانی در جمع خبرنگاران در مشهد درخصوص اهداف سفرش به استان خراسان رضوی اظهار کرد: هدف اول از این سفر عرض سلام و ادب به حضرت رضا(ع) و همچنین عرض سلام و ادب به مردم شریف استان خراسان رضوی است. همچنین شرکت در همایش بزرگداشت شهدا در شهر قوچان یکی دیگر از اهداف این سفر است. علاوه بر این نظارت و ارزیابی اقدامات توسعه ای استان یکی دیگر از اهداف این سفر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: این روزها در مورد بودجه بررسی‌هایی داشتیم و شرایط استان و مشهد از نظر کار آبادانی و بررسی نیازهای آن‌ها را مورد بررسی قرار می دهیم. این سفر فرصتی است که از نزدیک اقدامات انجام شده مورد بررسی قرار گیرد.

لاریجانی با اشاره به آخرین اخبار در مورد وضعیت بودجه سال 97 خاطرنشان کرد: کار بودجه حدود یک ماهی است که در صحن علنی مطرح است و در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق نیز کار آن سامان یافته و تقریبا نهایی شده است. امروز نیز اشکالات شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکات خوبی در این بودجه در نظر گرفته شده و به گونه ای تنظیم شده که در استان‌ها بتوانند تصمیمات خوبی گرفت و اقدامات عمرانی را با شتاب بیشتری دنبال کرد. به عنوان نمونه در تبصره 19 این بودجه اختیارات کافی به استان‌ها داده شده و امکاناتی از نظر تسهیلات بانکی پروژه‌های عمرانی نیمه تمام با حمایتی که صورت می‌گیرد، به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی اضافه کرد: تقسیمی در بودجه صورت گرفته که در هر استان چقدر از پروژه‌های عمرانی خود را باید واگذار کند. همچنین درباره فعال شدن بخش معادن تصمیمات خوبی گرفته شده و در قالب برنامه توسعه نیز شورای استانی معادن راه اندازی شده است که یکی از اهداف آن این بوده که بخش معدن رونق بیشتری گیرد.

لاریجانی با بیان اینکه بخش دیگری از این بودجه در خصوص تمهیداتی در خصوص سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بیمه‌ای بازنشستگان است که در وضعیت بدی بسر می برند، گفت: در این بودجه قرار شده از منابعی سرمایه این صندوق‌ها افزایش یافته و بدهی دولت به این‌ها مسترد شود تا آرام آرام روی پای خود ایستاده و فعالیت کنند و نیازهای بازنشستگان را مرتفع کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلاتی در خصوص بودجه هدفمندی یارانه‌ها وجود داشت که به موقع تامین نمی‌شد و مسایلی برای سازمان برنامه ایجاد کرده بود. همچنین سهم وزارت بهداشت و حمل و نقل شهری و اشتغال و سایر سهم‌ها از یارانه‌ها مشخص شده است.

وی افزود: این بودجه طوری طراحی شده که این امکان در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد که بتواند اینها را تقسیم کرده و از اختیار شرکت‌ها خارج باشد.

لاریجانی با اشاره به ایجاد تمهیداتی برای حمایت از صادرات در بودجه 97 گفت: تا حرکتی جدی در صادرات کشور به وجود نیاید، همچنان متکی به نفت خواهیم بود. لذا منابع پایداری طراحی شد که پشتوانه ای برای صادرات باشد که نیازی به بودجه نفت نباشد و منابع مستمری ایجاد شود. این تجربه در صورت اینکه جواب دهد، تبدیل به قانون دائمی خواهد شد تا صادرکنندگان از شرایط قابل پیش بینی از نظر حمایت‌ها برخوردار شوند.