۰ نفر

قاسم میرزایی نکو در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین خبر داد:

جلسه عصر امروز فراکسیون امید برای اظهارنظر رسمی در مورد استیضاح وزرا

۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۵۴
کد خبر: 257680
جلسه عصر امروز فراکسیون امید برای اظهارنظر رسمی در مورد استیضاح وزرا

نماینده مردم دماوند در مجلس از جلسه عصر امروز فراکسیون امید مجلس برای بررسی و اظهار نظر رسمی در مورد استیضاح وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی خبر داد.

قاسم میرزایی نکو در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین گفت: ساعت 16 امروز فراکسیون امید جلسه‌ای خواهد داشت و یکی از مواردی که قرار است مورد بررسی قرار بگیرد، طرح استیضاح سه وزیر کابینه است.

وی با اشاره به اینکه قرار است از این پس اعضای فراکسیون امید در مورد دو موضوع به صورت تشکیلاتی و متفق القول نظر دهند، اظهار داشت: این دو موضوع شامل طرح‌های تحقیق و طرح‌های استیضاح وزرا است. به این معنا که در مورد هر یک از طرح‌های تحقیق و تفحص و استیضاحی که ارائه می‌شود، اعضای فراکسیون امید تابع نظر فراکسیون باشند و بر اساس آن نظر بدهند و عمل کنند.  

میرزایی نکو با بیان اینکه شرایط کشور در روزهای پایانی سال برای استیضاح وزرا مناسب نیست، گفت: سوال ما از استیضاح کنندگان این است که در آخر سال، اگر وزیر وزارتخانه‌ای که مسئولیت‌هایی هم در ایام عید دارد، رای اعتماد نیاورد چه اتفاقی می‌افتد؟ و اینکه آیا سرپرست وزارتخانه می‌تواند کارها را به درستی پیش ببرد و چقدر احتمال دارد که به دلیل بی‌وزیر بودن یک وزارتخانه در ایام عید نوروز مسایل و مشکلاتی به وجود نیاید؟  

این نماینده مجلس در عین حال تاکید کرد: البته استیضاح حق نمایندگان است و نمایندگان باید از ابزار نظارتی که در اختیار دارند، استفاده کنند، اما به نظر نمی‌رسد که در حال حاضر شرایط خوبی برای استیضاح وجود ندارد.