۰ نفر

پزشکیان در پاسخ به تذکر یک نماینده:

فرصتی برای بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان وجود ندارد

۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۲۸
کد خبر: 257646
فرصتی برای بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان وجود ندارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای بررسی طرح دو فوریتی اعاده اموال نامشروع مسئولان فرصتی در پایان سال وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در نشست علنی امروز مجلس، کاظم دلخوش اباتری در تذکر مواد 79 و 24 آئین نامه داخلی مجلس گفت: نمایندگان طرح‌هایی را در بخش‌های مختلف می‌نویسند که این طرح‌ها در هیات رئیسه براساس ضوابط زمانبندی می‌شود.

دلخوش با اشاره به اینکه نباید اعضای هیات رئیسه مجلس هر موضوعی را به هر شکل که می‌خواهند مطرح کنند، اظهار داشت: طرح اعاده طرح اموال نامشروع مسئولان چند روز پیش به هیئت رییسه مجلس ارائه شد. فارغ از اینکه این طرح چه مزیت‌ها و نقایصی دارد، این طرح به سرعت چاپ شد اما حالا این سوال مطرح است که چگونه 20 الی 30 طرحی که در هیات رئیسه در نوبت است باید روال خود را طی کند اما برخی طرح‌ها اینگونه نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اکنون طرحی به عنوان کود اوره توسط برخی نمایندگان ارائه شده است که مربوط به بخش کشاورزی است، اما تاکنون روال خود را در هیات رئیسه طی نکرده است، گفت: هیات رئیسه نباید هرگونه که می‌خواهد تصمیم گیری و نظرات خود را بیان کند. برخی از نمایندگان نگرانی طرح‌های خود را دارند که از قبل نیز مطرح شده و ربطی به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان ندارد.

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: قرار نیست هیات رئیسه تقصیر را بر گردن کسی بیندازند و برای بررسی دو فوریت طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان فرصت نبوده است.