۰ نفر

۶۰ درصد مشکل قاچاق سوخت حل شده است

۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۰۵
کد خبر: 256314
۶۰ درصد مشکل قاچاق سوخت حل شده است

وزیر کشور از کاهش حدود 50 درصدی قاچاق کالا در کشور خبر داد و گفت: این میزان ، در حال حاضر به حدود 11 تا 12 میلیارد دلار کاهش یافته است.

عبدالرضا رحمانی فضلی درباره نشست مشترک نمایندگان مجلس و دولت در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به عنوان نماینده رییس جمهوری در خصوص سوال نمایندگان مجلس درباره وضعیت قاچاق کالا و ارز در این نشست توضیحاتی ارائه دادم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، وی افزود: با توجه به سابقه حضور در دیوان محاسبات درباره ریشه ها و مسائل پیرامون قاچاق کالا و ارز توضیحاتی در جلسه مطرح کردم، البته در این رابطه ضعف ها و قدرت هایی در قانون وجود دارد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم درباره اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای جلوگیری از قاچاق کالا گفت: در مورد این موضوع اقدامات خوبی صورت گرفته که بر اساس برآوردها، معیارها، شاخص ها و محاسبات رقم و میزان قاچاق قبلا حدود 21 میلیارد دلار محاسبه شده بود و در حال حاضر این میزان به حدود 11 تا 12 میلیارد دلار کاهش یافته است که بیانگر موفقیت حدود 50 درصدی است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه نرم افزاری نیز اقداماتی صورت گرفته و سامانه های خوبی تعریف شده، البته در خصوص اصلاح قانون نیز پیگیری هایی انجام شده و سطح کنترل ها در مبادی خروجی به ویژه در خصوص قاچاق سوخت ارتقاء یافته و تقریبا 60 درصد مشکل قاچاق سوخت حل شده است.

وی در این رابطه افزود: برای جلوگیری از قاچاق سوخت از ظرفیت تعاونی ها استفاده شده، همچنین در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز به بحث رجیستری تلفن ها توجه شده اما گام های دیگری در این راستا باید برداشته شود.

وزیر کشور ریشه مسائل مربوط به قاچاق را نامتوازن بودن فعالیت های اقتصادی و تفاوت سود و درآمد حاصل از قاچاق و فعالیت رسمی اقتصادی دانست و گفت: باید این موضوعات توسط تعرفه ها و سیستم های خود کنترلی جبران شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: 24 دستگاه عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند که هماهنگی بین این 24 دستگاه کار آسانی نیست.

صدور حکم ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط رییس جمهوری در روزهای آتی

وزیر کشور یادآور شد: در حال حاضر مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا به دلیل اینکه مسئولیت دیگری را برعهده گرفته است این پست به صورت موقت درمدت 2 تا 3 ماه به بنده محول شده اما رییس جمهوری حکم ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در روزهای آتی صادر خواهد کرد و شخصی را به عنوان مسئول این ستاد معرفی می کند.