۰ نفر

سخنگوی هیات رییسه مجلس:

اغتشاشات پاسداران از یک سرقت شروع شد/ ناجا به دراویش یک گلوله هم شلیک نکرد

۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۳۲
کد خبر: 253655
اغتشاشات پاسداران از یک سرقت شروع شد/ ناجا به دراویش یک گلوله هم شلیک نکرد

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در مورد وقایع رخ داده در خیابان پاسداران تهران گفت: این وقایع از یک سرقت شروع شد و در این اغتشاشات ماموران ناجا حتی یک گلوله هم به سمت دراویش شلیک نکردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقایع دو شب گذشته گلستان هفتم خیابان پاسداران ربطی به اتفاقات ۱۰ روز گذشته در مورد دراویش نداردو در این زمینه ارتباطاتی با خارج از کشور وجود دارد که باید بررسی شود.

نعمتی در ادامه افزود: در جلسه غیرعلنی صبح امروز، رییس مجلس گزارشی از اغتشاشات پریشب دراویش، اتفاقاتی که رخ داده و اقداماتی که نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی انجام دادند به نمایندگان ارائه کرد. رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس هم در جلسه شورای تامین حضور داشت، گزارش این وقایع را به نمایندگان ارائه کرد.

او خاطرنشان کرد: همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس هم صبح امروز با توجه به اهمیت موضوع با حضور مسئولان امنیتی و انتظامی تشکیل جلسه داد و قرار شد جمع‌بندی خود را به صحن علنی مجلس ارائه کنند تا به استحضار مردم برسد.

نعمتی درباره ریشه این حادثه گفت: ظاهرا در پاسگاه گاندی نیروی انتظامی به دو پراید مشکوک می‌شود و آنها را تعقیب می‌کند که یکی از آنها خراب می‌شود، آن را جا می‌گذارند و سوار پراید بعدی می‌شوند و در فاصله چند ساعت به پاسگاه مراجعه می‌کنند و می‌گویند خودروی ما به سرقت رسیده که بعد از بررسی می‌بینند این همان خودرویی است که خراب شده و یکی از سارقین که جزو دراویش است بازداشت می‌شود و بعد از آن هم تعدادی به سهم‌خواهی از او و برای اینکه آزاد شود به پاسگاه مراجعه می‌کنند و ماجرا از اینجا شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه این وقایع به اتفاقات ۱۰ روز قبل ربطی ندارد، درباره نحوه برخورد با دراویش، اظهار داشت: دستگاه‌های امنیتی و قضایی تکلیف‌شان را می‌دانند و به نظر می‌رسد در این زمینه دراویش از حلم نظام سوء استفاده کردند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره محکومیت حمله‌ به ماموران از سوی دراویش گفت: فردی که ماموران را زیر گرفته برادر همان سارق است و این وقایع با بیرون از کشور هم ارتباطاتی دارد که باید بررسی شود.