۰ نفر

تسویه خرید خدمات و حق‌التدریس معلمان در تابستان

جزئیات پرداخت مطالبات فرهنگیان بررسی شد

۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳
کد خبر: 280388
جزئیات پرداخت مطالبات فرهنگیان بررسی شد

وزیر آموزش و پرورش، جزئیات پرداخت مطالبات فرهنگیان را تشریح کرد و گفت: حق‌التدریس معلمان شاغل و ۲ نوبت حق‌الزحمه امتحانات در تابستان امسال پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت مطالبات فرهنگیان اظهار کرد: در حال حاضر در بحث مطالبات بیشترین مسئله، مطالبات خرید خدمات است زیرا همکاران ما خیلی وقت است که مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند؛ در بعضی از استان‌ها این مطالبات تا 9 ماه به تأخیر افتاده است.

وی ادامه داد: در بحث خرید خدمات، تخصیص خوبی را از سازمان برنامه و بودجه گرفتیم و طی روزهای آینده بخشی از مطالبات خرید خدمات پرداخت خواهد شد.

بطحایی با بیان اینکه در خصوص سایر مطالبات نسبت به سال‌های قبل وضعیت‌مان بهتر است، گفت: حق‌التدریس موظف را ماهانه پرداخت می‌کنیم و مشکلی در این خصوص نیست.

وی اضافه کرد: در خصوص حق‌التدریس نیروهای شاغل نیز تقریباً تا اسفند ماه در بعضی از استان‌ها پرداخت کردیم و حدود دو ماه حق التدریس پرداخت نشده داریم که این میزان را نیز در تابستان امسال تسویه خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره حق‌الزحمه امتحانات اظهار کرد: با اصلاحاتی که در فرآیند امتحانات خرداد ماه 97 داشتیم، هزینه امتحانات کاهش پیدا کرده است ولی اکنون پرداخت حق‌الزحمه سه نوبت امتحانی را عقب هستیم.

وی ادامه داد: 2 نوبت از حق‌الزحمه امتحانات را در تابستان پرداخت می‌کنیم و فقط یک نوبت نیز باقی خواهد ماند.

بطحایی درباره پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز گفت: تمام پاداش پایان خدمت فرهنگیان را در 3 قسط تا شهریورماه تسویه می‌کنیم.