۰ نفر

جزییات ازدواج زن ایرانی با یکی از خاشقچی‌ها +عکس

۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۲۲:۳۴
کد خبر: 309029
جزییات ازدواج زن ایرانی با یکی از خاشقچی‌ها +عکس

جمال خاشقچی که در گرفتن مواضع ضد ایرانی نیز شهرت داشت، برادرزاده عدنان خاشقچی دلال مشهور اسلحه و نفت در جهان است که اردیبهشت سال گذشته در سن 82 سالگی در شهر لندن از دنیا رفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عدنان قاشقچی که در نگارش قاشوقچی نیز نوشته می‌شود و رسانه‌های عرب زبان وی را «عدنان خاشقچی»  معرفی می کنند، متولد 25 جولای 1935 میلادی در شهر مکه مکرمه بود.

عدنان در خانواده‌ای با اصالت ترکیه ای به دنیا آمد و پدرش محمد قاشقچی اردنی پزشک خصوصی دربار سعودی و مخصوصا ملک عبدالعزیز، پادشاه وقت عربستان بود.

عدنان در دوران جوانی برای تحصیل به آمریکا رفت و سعی کرد، از رابطه‌اش با دربار سعودی و حضور در ایالات متحده نهایت استفاده را برده و از همان زمان وارد دلالی‌های بزرگ بین‌المللی شود.

قاشقچی پس از پایان تحصیلات خود در ایالات متحده آمریکا، نخستین کار تجاری خود را با دلالی برای شرکت کامیون سازی آمریکایی (Kenworth) آغاز می‌کند.

عدنان خاشقچی که با نام خانوادگی قاشقچی نیز مشهور بود، در دوره های مختلف زمانی با ایران ارتباط اقتصادی داشت که شاید یکی از تسهیل‌کنندگان روابط دلالی وی، همسر ایرانی او یعنی شاهپری زنگنه باشد.

در سال 1991 میلادی، عدنان قاشقچی پس از جدایی از نخستین همسرش به نام ثریا، که از او دارای پنج فرزند است با دختری به نام «شاه‌پری زنگنه » که یک دختر ایرانی است، ازدواج می‌کند و همزمان در همان سال با معشوقه خود «لامیا» نیز ازدواج کرد.

«نبیلا »، دختر بزرگ عدنان از همسر اولش، طی گفتگویی که در سال 1996 میلادی با روزنامه انگلیسی تلگراف انجام داد از یک بحران فامیلی در خانواده قاشقچی پرده برداشت.

ظاهرا نبیلا و لامیا مادر خوانده تازه‌اش، علیه، شاه‌پری زنگنه همسر ایرانی قاشقچی، همدست شدند تا عدنان از شاه‌پری جدا شود، اما تجارت، پول و معامله با ایران چیزی نبود که قاشقچی به آسانی از آن دل بکند.

جالب است که شاه‌پری بعد از ازدواج شهرت خود را به قاشقچی تغییر داد و رسانه‌های بین‌المللی وی را با نام شاه‌پری قاشقچی می‌شناسند.

02

شاه‌پری زنگنه کیست؟

«شاه‌پری» دختر «پری زنگنه» خواننده زن ایرانی است؛ اپرا خوان ایرانی که در اوائل دهه هفتاد میلادی به دلیل تصادف رانندگی چشمان خود را از دست داده بود.

پس از تصادف ،پری زنگنه از شوهر و دو دخترش جدا شد و درحالی که دخترانش برای ادامه زندگی به  فرانسه رفتند، پری زنگنه تصمیم گرفت در ایران زندگی کند و پس از انقلاب نیز ترجیح داد در ایران بماند و به کار موسیقی ادامه دهد؛ وی در سال‌های اخیر از کار کناره گرفته ولی همچنان در ایران زندگی می‌کند.

«شاه پری زنگنه» در دهه 80 میلادی در حالی که بیست و چهار سال بیشتر نداشت، در یکی از سواحل اسپانیا با عدنان قاشقچی میلیاردر عربستانی آشنا شد که این آشنایی یک سال بعد به ازدواج کشید و مراسم ازدواجشان در شهر مکه برگزار شد.