۰ نفر

روایت یک عشق نامتعارف در تلویزیون +عکس

۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۵۲
کد خبر: 309021
 روایت یک عشق نامتعارف در تلویزیون +عکس

کارگردان سریال «حوالی‌ پاییز» از تجربه‌ ساخت اولین سریال برای تلویزیون گفت و درباره‌ قصه‌ این سریال توضیح داد: «تم این مجموعه عاشقانه است و از عشقی آغاز خواهد شد که نامتجانس است؛ عشقی که جنس آن با عشق‌های متعارف فرق می‌کند.»

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسین نمازی، کارگردان سریال «حوالی پاییز» که قرار است از شبکه سه سیما و با پایان «دلدادگان» روی آنتن برود، در ارتباط با تجربه ساخت اولین سریال خود و ویژگی‌های آن گفت: «پس از ساخت فیلم سینمایی «آپاندیس» بازخوردهای مثبتی از مخاطبان دریافت کردم و پس از آن در تدارک ساخت فیلم سینمایی دومم بودم که از طرف آقای پروینی پیشنهادی برای ساخت این سریال به من شد. اگر بخواهم واقعیت امر را بگویم اصلا دوست نداشتم چه در مدیوم تلویزیون و چه در مدیوم شبکه خانگی سریال‌سازی کنم و فقط تمرکزم بر روی ساخت فیلم سینمایی بود.»

نمازی در ادامه درباره‌ طرح اولیه و نگارش «حوالی پاییز» توضیح داد: «طرح اولیه این مجموعه برای من نبود و از طرف خانم معصومه بیات ارائه شده بود، پس از خواندن فیلمنامه، ساخت این سریال و پرداخت به این طرح برایم جذاب شد و یکی از دلایل آن لمس بعضی از موقعیت‌های سریال بود که آن را تجربه کرده بودم. در نهایت ساخت آن را پذیرفتم و اقدام به کامل کردن طرح اولیه فیلمنامه کردم. همچنان که درگیر نوشتن بودم قصه برایم جذاب و جذاب‌تر می‌شد و به جایی رسید که از خودم پرسیدم چرا من از مدیوم تلویزیون مغفول مانده‌ام؟ این زندگی با شخصیت‌ها در هر قسمت، یک سریال برایم بسیار جذاب شد. اینگونه بود که تصمیم به ساخت سریال گرفتم و روزهای بسیار خوبی را در زمان ساخت آن با گروه حاضر تجربه کردم و درنهایت از تصمیمی که برای ساخت این سریال گرفتم بسیار راضی و خوشحالم.»

نمازی درباره‌ موضوع و ژانر این سریال و شکل‌گیری نهایی فیلمنامه آن اظهار کرد: «تم این مجموعه عاشقانه است و از عشقی آغاز خواهد شد که نامتجانس است، عشقی که جنس آن با عشق‌های متعارف فرق می‌کند، عشق یک دختر عرب به یک پسر ایرانی که به لحاظ خلقیات، خانواده، فرهنگ و زبان با هم تفاوت دارند و به هم علاقه پیدا می‌کنند و تمام قصه فیلم از عشق این دو نفر آغاز خواهد شد. همچنین فاز دوم سریال که از قسمت ۱۲ به بعد وارد یک اتفاق دیگری می‌شود، متاثر از آمدن این دختر از کشور خود به ایران است. بنا کردن این قصه که درام عاشقانه را روایت می‌کند به نظرم کار بسیار جذابی است که می‌تواند مخاطب را نگه دارد تا بنشیند و حرف ما را گوش کند.»

نمازی در پاسخ به این سوال که قصه سریال چه هدف و محتوایی را دنبال می‌کند، توضیح داد: «قصه این فیلم برهه‌ای از تاریخ این مملکت را روایت می‌کند که در آن زمان اتفاقی به وقوع پیوست، ولی هیچ وقت به آن پرداخت نشده است. جمع کثیری از افراد در بازه‌ای از زمان درگیر ماجرایی شدند ولی هیچ وقت به درستی به آن پرداخت نشد. ما در این سریال سعی کردیم به صورت خیلی واقعی و ملموس بر اساس انعکاس یک واقعیت کار را جلو ببریم و سریال را بسازیم. موضوعی که تداعی‌کننده اتفاقاتی است که زمان زیادی از وقوع آن نگذشته و همه آن را به یاد دارند.»

02

وی در پایان درباره‌ بازخوردهای مخاطبان سریال در زمان یا پس از زمان پخش و موفقیت در انتشار محتوای اصلی آن به مخاطب گفت: «احساس می‌کنم اگر مخاطبان از قسمت اول به تماشای آن بنشینند با کل قسمت‌های سریال همذات‌پنداری خواهند کرد. برایم خیلی مهم است که مخاطب از قسمت اول کار را ببیند. در فراز دوم سریال هم مخاطب قطعا با سریال همذات‌پنداری خواهد کرد و متوجه می‌شود که چه مسئله مهمی را در این چند سال پیگیری نکرده و چه خانواده‌هایی به خاطر آن اتفاق درگیر شده‌اند. احساس خوبی به این سریال دارم و امیدوارم همه مردم از این سریال لذت ببرند و تا پایان قسمت آخر آن همراه ما باشند.»

«حوالی پاییز» با نام قبلی «بازگشت»، به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی سعید پروینی به‌زودی از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

رویا تیموریان، لیلا اوتادی، حسین مهری، مرتضی علی عباس میرزایی، محمد حمزه ای، ارشا اقدسی، رضا اکبرپور، بهرام ابراهیمی، مونا کرمی، کیوان ساکت، جوانه دلشاد، محمد ساربان، تورج فرامرزیان، پردیس منوچهری، مهرنوش مقیمی، علیرضا لبیبیان و حمیدرضا متقی در این اثر بازی می کنند.