۰ نفر

بسیج دستگاه‌ها در بازسازی مناطق سیل زده مازندران

۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲
کد خبر: 307954
بسیج دستگاه‌ها در بازسازی مناطق سیل زده مازندران

استاندار مازندران از روند فعالیت دستگاهها در نقاط آسیب دیده از سیل در غرب استان بازدید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما ، آقای اسلامی عصر امروز درحاشیه بازدید از نقاط آسیب دیده از سیل رودخانه های صفارود ، جالکرود و پل خیابان سخت سر  شهرستان رامسر با اشاره به اینکه سیل اخیر ،فرصتی برای حرکت جهادی با مشارکت مردم و نقش آفرینی دستگاههای اجرایی و پیمانکاران برای زندگی ایمن است افزود:بعداز سیل بلافاصله ضایعات در محدوده تاسیسات زیربنایی مرمت شدتا زندگی مردم به حالت عادی برگردد .

وی گفت: همزمان دستگاههای اجرایی مکلف شدند تا پیمانکاران را درمحل طرح ها بکاربگیرندتا بازسازی و نوسازی بر اساس یک طرح ایمن جدید صورت بگیرد.

استاندار مازندران بحث لایروبی و ایمن سازی رودخانه ها بخصوص درمنازل مسکونی  را ازدغدغه های دیگر استان دانست که همزمان بانظارت شرکت آب منطقه ای باحجم گسترده آغاز شده است.

محمد اسلامی با بیان اینکه براورد خسارت سیل در استان که به هیات دولت اعلام شد ۷۰۰میلیارد تومان شامل ۵۰۰میلیارد تومان تاسیسات زیربنایی و ۲۰۰میلیارد تومان خسارات مردم بود افزود:حدود ۳۵میلیاردتومان دراین بخش بودجه کل خسارت دیدگان است که طبق ضوابط بسته به میزان خسارات بصورت بلاعوض یاتسهیلات 4 درصدی با مابه التفاوت کارمزد دولت پرداخت می شود.

وی گفت: 500 واحد مسکونی ازستاد بحران کشور وهیات دولت مصوب کسانی که باغ،مزرعه ومنزل مسکونی دربستر و حریم رودخانه داشتند جابجا و آزادسازی می شود.

به گفته استاندار مازندران؛ سیل  اخیر در 50 سال گذشته به این شکل بی سابقه بود که براساس طرح وزارت نیرو مسیرتاریخی رودخانه ها آزاد سازی می شود .