۰ نفر

بارش جزئی و وزش باد درپایتخت

۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰
کد خبر: 305750
بارش جزئی و وزش باد درپایتخت

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اشاره به خروج سامانه بارشی از کشور، گفت: ظهر امروز تا بعدازظهر در تهران بارش جزئی و سپس وزش باد‌ نه چندان شدید خواهیم داشت و سپس سامانه بارشی از کشور عبور می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، احد وظیفه ، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: سامانه بارشی در حال خارج شدن از کشور است در این راستا امروز‌ بارش‌های پراکنده‌ای در دامنه البرز، شمال کشور و شمال شرق خواهیم داشت و این شرایط در دامنه‌های زاگرس مرکزی هم پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز آینده بارش قابل توجهی نخواهیم داشت، ادامه داد: فردا در برخی نقاط شمال‌غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش‌های خفیفی وجود دارد و تا روز جمعه هفته جاری وضعیت جوی خاصی در کشور پیش‌بینی نمی‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ دمای هوا در اندازه قابل توجهی کاهش یافته است، مثلاً دمای دو روز پیش در تهران 29 درجه بود که امروز به حداکثر 17 درجه می‌رسد، اما به تدریج روند افزایش دما و گرم شدن ادامه دارد و انتظار داریم، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری، دمای هوا افزایش یابد و به عنوان مثال در تهران تا 24 درجه برسد.

وظیفه با اشاره به اینکه وزش باد در شرق کشور از شدت بیشتری برخوردار است، ‌اضافه کرد: ظهر امروز تا بعدازظهر در تهران بارش جزئی و سپس وزش باد‌ نه چندان شدید خواهیم داشت و سپس این سامانه از کشور عبور می‌کند.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: در مناطق زابل، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، شرق یزد و شرق سمنان وزش باد با سرعت 10 تا 12 متر بر ثانیه ادامه دارد و در برخی مناطق 15 تا 20 متر بر ثانیه خواهد بود و در برخی نقاط با گردوخاک هم همراه است که شامل مناطق اطراف دریاچه هامون که خشک شده و منطقه زابل است.

وی اظهار داشت: به هر حال دما در اندازه قابل توجهی خصوصاً در شمال‌ شرق و منطقه خراسان رضوی و خراسان شمالی کاهش یافته است و خنکی هوا تا روز چهارشنبه ادامه دارد و پس از آن افزایش دما خواهیم داشت و در کل روند دمایی کشور رو به افزایش است.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان  اینکه امروز دریای خزر مواج است، گفت: از روز چهارشنبه افزایش دما برای اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود و آسمان پایتخت روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیمه‌ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.