۰ نفر

زائران هوایی اربعین باید ۱۰ دلار بیشتر پرداخت کنند

۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۸:۵۴
کد خبر: 304453
زائران هوایی اربعین باید ۱۰ دلار بیشتر پرداخت کنند

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) گفت: افرادی که پس از اخذ ویزای اربعین به‌صورت هوایی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند، از مصوبه کاهش هزینه گردشگری عراق مستثنی هستند و باید در فرودگاه ۱۰ دلار پرداخت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ شهریار حیدری با اشاره به هزینه گردشگری عراق برای زائران اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه ایران و عراق درمورد اربعین حسینی که چند روز قبل از ماه مبارک رمضان مذاکرات آن آغاز شد، ایران پیشنهاد حذف هزینه گردشگری را برای زائران اربعین مطرح کرد.

وی به مخالفت مسئولان عراق با توجه به حذف هزینه گردشگری افزود: با توجه به اینکه اخذ 10 دلار هزینه گردشگری از زائران و مسافران در عراق به‌عنوان یک قانون در این کشور تصویب شده است، امکان حذف آن وجود نداشت و این امر به‌عهده دولت است، که پس از آن دولت عراق با کاهش هزینه موافقت کرد و در نهایت آن را به یک دلار تقلیل داد.

حیدری با بیان اینکه تمامی زائران اربعین حسینی باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، گفت: عملیات اجرایی پیاده‌روی اربعین از ثبت‌نام و اخذ روادید آغاز شده است و با توجه به مشخص شدن قیمت مصوب ویزای اربعین امکان اعزام زائران وجود دارد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه در مجموع زائران اربعین باید 41 دلار بپردازند، افزود: افرادی که در چارچوب سامانه سماح ثبت‌نام کرده و از دفاتر 20گانه صدور روادید اقدام می‌کنند، هزینه ویزا به‌ریال دریافت می‌شود.

وی با اشاره به اخذ 10 دلار ورودی در فرودگاه‌ نجف گفت: هر فردی که پس از اخذ ویزا به‌صورت هوایی به عتبات مشرف شود، از مصوبه کاهش هزینه گردشگری مستثنی است و باید در فرودگاه این هزینه را به‌دلار پرداخت کند اما زائران اربعین که به‌صورت زمینی به عتبات مشرف می‌شوند، تنها یک دلار به‌عنوان هزینه گردشگری پرداخت می‌کنند.