۰ نفر

فرصت ثبت نام در طرح جریمه مشمولین غایب تا پایان سال

۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۳
کد خبر: 302845
فرصت ثبت نام در طرح جریمه مشمولین غایب تا پایان سال

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص جریمه مشمولین غایب گفت: تا پایان امسال فقط فرصت ثبت نام در طر ح جریمه مشمولین غایب است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سردار نوروزی رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه در  خصوص جریمه مشمولین غایب گفت: تا پایان امسال فقط فرصت ثبت نام در طر ح جریمه مشمولین غایب است.

وی گفت: این طرح در بودجه سال قبل تصویب شده و فقط تا پایان امسال قابل اجراست.

نوروزی در خصوص محدودیت اجتماعی مشمولان غایب بیان داشت: این افراد اجازه خروج از کشور ندارند, نمی توانندبه استخدام سازمانها در امده و در صورت کار در صنوف, صنف مربوطه جریمه خواهند شد.

این مقام ارشد تصریح کرد از سال 1362 تا 1390 یعنی حدود 18 سال 10 میلیون کارت پایان خدمت تعویض شده است.

وی به افرادی که کارتهایشان به روز نشده توصیه کرد نسبت به تعویض کارتهای پایان خدمت، کفالیت و معافیت اقدام کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص آمار ثبت‌نامی مشمولان غایب اعلام کرد: در پی این 4 سال 600 هزار نفر در طرح جریمه غیبت سربازی ثبت‌نام کرده‌اند.

سردار نوروزی با اعلام این مطلب که تا کنون 1884 پرونده درباره جعل کارت پایان خدمت تشکیل شده است،‌گفت: این پرونده‌ها در خصوص کارت‌هایی بوده که هیچ سابقه‌ای در سازمان نظام وظیفه نداشته‌اند؛ این مسئله توسط کارشناسان این سازمان کشف و پرونده آنها تشکیل و به پلیس آگاهی تحویل داده شد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص افزایش حقوق سربازان اعلام کرد: این مسئله مربوط به ستاد کل نیروهای مسلح است.

این مقام ارشد نظام وظیفه به دغدغه جوانان اشاره و اظهار داشت: ادامه تحصیل یا انجام خدمت سربازی، اشتغال، مسکن و ازدواج از جمله مواردی است که دغدغه مشمولان شده است؛ بر همین اساس در معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا ساز و کاری اندیشیده شده تا بتوان با مشاورانی پاسخگوی سؤالات جوانان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز وضعیت بگونه‌ای است که مشمولان خود برای اعزام مراجعه می‌کنند و از خدمت سربازی استقبال می‌کنند؛ باید گفت استقبال مشمولان نسبت به سال‌های گذشته رشد بالاتری داشته است.