۰ نفر

روایت رسانه‌های ایتالیایی از رزمایش ارتش و سپاه در خلیج فارس

۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۲۸
کد خبر: 301993
 روایت رسانه‌های ایتالیایی از رزمایش ارتش و سپاه در خلیج فارس

تمرین مشترک هوایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های خلیج فارس در برخی از رسانه‌های ایتالیایی همچون خبرگزاری رسمی این کشور (انسا) بازتاب داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی ایتالیا 'انسا' در گزارشی با عنوان 'تمرینات نظامی در خلیج فارس' نوشت: ارتش ایران و سپاه پاسداران از امروز یک رزمایش مشترک را در آب های خلیج فارس و در دریای عمان آغاز کردند که پیامی به استکبار جهانی است.

انسا افزود:سرهنگ یوسف صفی پور جانشین معاونت فرهنگی و روابط عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در این باره گفت که این رژه ها نمایش قدرت ایران در قبال استکبار جهانی را نشان می دهد و اگر دشمنان و استکبار چشم داشتی به مرز و بوم ایران اسلامی داشته باشند در کسری از ثانیه پاسخ کوبنده دریافت خواهند کرد.

رسانه ایتالیایی ادامه داد: تمرین نظامی ارتش و سپاه ایران به مناسبت روز 21 سپتامبر (31 شهریور) سال 1980 و آغاز هفته دفاع مقدس (21 تا 27 سپتامبر) و شروع جنگ 8 ساله با عراق آغاز شد.در این رزمایش مشترک 9 فروند هواپیمای اف 4 ، 4 فروند میراژ، 6 فروند سوخو22، 4 فروند توکانو، 3 فروند یاک12، 3 فروند بالگرد شنوک، 2 فروند بالگرد 212 شرکت می کنند.

روزنامه های 'گاتزتا دی پارما' ، 'گاتزتا دی متسو جورنو' و برخی دیگر از مطبوعات ایتالیا نیز با مضامین مشابهی رزمایش مشترک ارتش و سپاه را بازتاب دادند.