۰ نفر

از سوی صندوق رفاه وزارت بهداشت اعلام شد؛

جزئیات دریافت وام‌های دانشجویی علوم پزشکی

۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۰۰
کد خبر: 301801
جزئیات دریافت وام‌های دانشجویی علوم پزشکی

صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تاریخ مجاز برای ثبت‌ درخواست و انواع تسهیلات نیمسال اول سال ۹۷-۹۸ را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سامانه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تاریخ مجاز برای ثبت‌ درخواست تسهیلات نیم سال اول سال ۹۷-۹۸ را از ۲۵ شهریور تا ۶ مهر ماه ۹۷ اعلام کرد.

متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه صندوق رفاه وزارت بهداشت برای دریافت انواع تسهیلات که اعلام شده است، ثبت نام کنند.

وام تحصیلی

وام تحصیلی دانشجویان مجرد ماهیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال (۱۳۰ هزار تومان) و دانشجویان متأهل ماهیانه ۳ میلیون ریال (۳۰۰ هزار تومان) است.

به دانشجویان متأهل مرد ماهیانه به ازای هر فرزند ۴۰۰ هزار ریال (۴۰ هزار تومان) تسهیلات اولاد تعلق می گیرد. کارمزد ۴ درصد است.

وام ضروری

دانشجویان دوره روزانه که در نتیجه رویداد با مشکل مالی روبرو می شوند، می توانند یکسال پس از شروع تحصیل با رعایت ضوابط و یک نوبت در طول تحصیل به شرح ذیل درخواست کنند.

در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد ناپیوسته، دکتری عمومی وام ضروری به مبلغ ۶ میلیون ریال (۶۰۰ هزار تومان) و در مقطع دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) و تخصصی (دستیاران) وام ضروری به مبلغ ۱۰ میلیون ریال (یک میلیون تومان) با کارمزد ۴ درصد داده می شود.

وام ضروری دوبرابر

به دانشجویان واجد شرایط زیر علاوه بر یک نوبت وام ضروری، با رعایت ضوابط و فاصله یکسال تا دوبرابر مبلغ پایه وام ضروری به مبلغ ۵ میلیون ریال (۵۰۰ هزار تومان) وام پرداخت می شود.

نفرات اول تا سوم(تیمی و انفرادی) المپیاد های ورزشی دانشگاه ها، نفرات اول تا سوم (تیمی و انفرادی) المپیاد های فرهنگی دانشگاه ها، نفرات اول تا سوم (تیمی و انفرادی) مسابقات ورزشی بین المللی و جهانی دانشجویی، نفرات اول تا سوم مسابقات قرآنی دانشگاه ها، نفرات اول تا سوم مسابقات قرآنی بین المللی از جمله دانشجویان واجد شرایط هستند.

همچنین نفرات اول تا سوم امتحانات جامع  علوم پایه و کارورزی، نفرات اول تا سوم (تیمی و انفرادی) المپیاد های پژوهشی دانشگاه ها، دانشجویان حادثه دیده در بلایای طبیعی(سیل و زلزله...) که در یکی از دانشگاه ها مشغول به تحصیل بوده و خود یا خانواده آنها در زلزله خسارت دیده باشند، دانشجویان حادثه دیده در  سوانح و تصادفات، دانشجویان مبتلا به بیماری های خاص و پر هزینه واجد شرایط محسوب می شوند.

وام خرید کالا

به منظور تأمین بخشی از هزینه های وسایل آموزشی و کمک آموزشی شاغلین به تحصیل وام خرید کالا در مقاطع تخصصی و Ph.D حداکثر به مبلغ ۸ میلیون ریال (۸۰۰ هزار تومان) و به دانشجویان دوره روزانه سایر مقاطع حداکثر به مبلغ ۴ میلیون ریال (۴۰۰ هزار تومان) به صورت اعتبار خرید از فروشگاه اینترنتی صندوق پرداخت می شود.

وام خرید کالا به صورت اعتبار خرید از فروشگاه اینترنتی صندوق است و مبلغ وام به صورت نقدی به حساب دانشجو واریز نمی شود.

نوع وام مبلغ
وام تحصیلی دانشجویان مجرد ماهیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال (۱۳۰ هزار تومان)
وام تحصیلی دانشجویان متاهل ماهیانه ۳ میلیون ریال (۳۰۰ هزار تومان)

وام ضروری

مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی

۶ میلیون ریال (۶۰۰ هزار تومان)

یک نوبت

وام ضروری

مقطع دکتری تخصصی و پژوهشی و دستیاران

۱۰ میلیون ریال (یک میلیون تومان)

یک نوبت

وام ضروری دوبرابر ۵ میلیون ریال (۵۰۰ هزار تومان)

وام خرید کالا دانشجویان تخصصی

وام خرید کالا دانشجویان روزانه

۸ میلیون ریال (۸۰۰ هزار تومان)

۴ میلیون ریال (۴۰۰ هزار تومان)

متقاضیان تا تاریخ ۶ مهرماه ۹۷ می توانند با مراجعه به سامانه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت نوع وام درخواستی خود را انتخاب و ثبت نام خود را تکمیل کنند.