۰ نفر

توصیه رئیس دانشگاه فرهنگیان به دانش‌آموزان کنکوری

کنکوری‌ها چطور در دانشگاه فرهنگیان قبول می‌شوند؟

۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۲۹
کد خبر: 301535
کنکوری‌ها چطور در دانشگاه فرهنگیان قبول می‌شوند؟

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های دانشگاه فرهنگیان، تربیت انسان‌های تربیت کننده نسل است گفت: دانش‌آموزانی که سال‌های بعد کنکور می‌دهند و علاقه دارند یک شغل قطعی رسمی با حقوق و بدون سربازی داشته باشند و دوران تحصیلشان جزو سنوات اشتغالشان محسوب شود می‌توانند این دانشگاه را انتخاب کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسین خنیفر با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه آمایشی و ماموریت‌گراست اظهار کرد: در حال حاضر ۳۹ هزار دانشجو داریم و ۹۳۵۰ دانشجوی فارغ‌التحصیل را مهرماه به وزارت آموزش و پرورش تحویل می‌دهیم.

وی افزود: ۲۵ هزار ظرفیت از کنکور سراسری در ۱۶ گرایش داشتیم که حدود ۲۰ هزار نفر در سال جاری جذب شدند و ۱۷ هزار نفر نیز از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه در آزمون استخدامی پذیرفته شدند و برای گذراندن دوره های یکساله حرفه‌آموزی وارد دانشگاه می‌شوند. می‌توان گفت پذیرش حدود ۴۰ هزار دانشجو گام بزرگی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان دارای  ۹۷ پردیس و مرکز در ۳۱ استان کشور است گفت: بالغ بر ۸۰۰ عضو هیئت علمی داریم و دو سه هزار هیئت علمی غیر موظف نیز با دانشگاه همکاری می‌کنند و در ۱۶ گرایش که پوشش دهنده کتب درسی از ابتدایی تا دیپلم است را تدریس می‌کنند.

خنیفر با اشاره به مصوبه ۴۰۰ ردیف جذب هیئت علمی برای دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های دانشگاه فرهنگیان، تربیت انسان‌های تربیت کننده نسل و فرصتی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که دکترا دارند و می‌خواهند هیئت علمی دانشگاه شوند.

وی افزود: همچینن شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز یک فرصت عالی است که در سال‌های بعد هم تکرار می‌شود و چند هزار نفر که مشتاق تدریس باشند و مراحل آزمون و مصاحبه را با موفقیت بگذرانند پس از طی یک دوره یکساله مهارت آموزی می‌توانند وارد سیستم تعلیم و تربیت شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین توصیه کرد دانش‌آموزانی که سال‌های بعد کنکور می‌دهند و علاقه دارند یک شغل قطعی رسمی با حقوق و بدون سربازی داشته باشند و دوران تحصیلشان جزو سنوات اشتغالشان  محسوب شود می‌توانند این دانشگاه را انتخاب کنند.