۰ نفر

ایتالیا پناهجویان را عامل شیوع سل در این کشور دانست

۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۵۰
کد خبر: 300310
 ایتالیا پناهجویان را عامل شیوع سل در این کشور دانست

متئو سالوینی معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا پناهجویان را عامل شیوع بیماری سل در این کشور دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پس از کشف یک مورد ابتلا به سل در شهر 'ساندریگو' در شمال ایتالیا، وزیر کشور در پیامی در شبکه فیسبوک انگشت اتهام را علیه پناهجویان بلند کرده و نوشت: چه تعداد پناهجوی بیمار و فراری در کشور ما هستند که شاید از سلامت آنها اطلاعی نداریم؟ متاسفانه بیماری سل شیوع پیدا کرده است. ایتالیایی ها متحمل هزینه های اجتماعی و بهداشتی سال ها فاجعه و اشغال بدون قاعده و کنترل (پناهجویان) می شوند. من برای عوض کردن این مسیر، تمام سعی خود را کرده و می کنم.

سالوینی رهبر سیاسی حزب راست گرای 'اتحاد' است ، گرایشات ضد مهاجرتی دارد و این حزب همواره بر این عقیده است که پناهجویان با خود بیماری های عفونی را وارد کشور می کنند.

جامعه پزشکی ایتالیا نیز بلافاصله واکنش نشان داده و اعلام کرد که در این کشور هیچ اپیدمی سل مربوط به پناهجویان وجود ندارد. 'روبرتو کائودا' مدیر بیماری های عفونی بیمارستان 'جملی' رم در گفت وگویی رادیویی ضمن تکذیب اطلاعات وزیر کشور، اعلام کرد : در این لحظه شاهد شیوع این بیماری در ایتالیا نیستیم . داده های ما در این مسیر حرکت نمی کنند. شرایط خاصی مانند ازدحام جمعیت و فقر ممکن است به شیوع بیماری سل کمک کند و بیماری سل در صورت ابتلای فرد به آن، می تواند حتی پس از گذشت سال ها بازگردد بنابراین این یک مساله پیچیده است و نمی توان یک عامل را دلیل شیوع آن دانست.