۰ نفر

اعضای خبرگان برای صرف شام به ریاست جمهوری دعوت شدند

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۳۷
کد خبر: 298286
اعضای خبرگان برای صرف شام به ریاست جمهوری دعوت شدند

پس از غیبت روحانی در اجلاس مجلس خبرگان که با سفر او برای افتتاح چند طرح در عسلویه همراه شده بود امروز واعظی رئیس دفتر ریس جمهور اعضای خبرگان را برای شام به ریاست جمهوری دعوت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرانآنلاین، رییس دفتر رییس جمهور درباره عدم حضور رییس جمهور در اجلاس خبرگان رهبری گفت: از قدیم عرف این بوده که اعضای محترم مجلس خبرگان، در خلال برگزاری اجلاس، یک شب مهمان رئیس جمهوری بوده اند بنده از همین فرصت استفاده و اعلام می کنم که همین امشب آمادگی داریم که در خدمت اعضای محترم مجلس خبرگان باشیم وروحانی میزبان خبرگان باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص سفر رئیس جمهور به مقر سازمان ملل متحد اظهارداشت: این سفر فرصتی مناسب ، ارزان و سریع تری است که بتوان با تعداد زیادی از روسای کشورهای مختلف جهان مسایل دو جانبه و بین المللی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد و برای سفر آقای رئیس جمهور نیز همین هدفگذاری انجام شده است.
واعظی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رئیس مجلس خبرگان مبنی بر اینکه برخی در سفر به نیویورک به دنبال ملاقات با ترامپ هستند، گفت: اینگونه اظهارات تعجب برانگیز است و همه بدانند که هیچ پایه و اساسی ندارد و از همه بزرگان کشور خواهش می کنم که قبل از سخنرانی های خود بررسی های بیشتری نسبت به موضوعات داشته باشند.
رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش دیگری از این گفت و گو اظهارداشت: در شرایطی که فشار اقتصادی روی مردم زیاد است ضمن اینکه از مردم انتظار داریم که در حد نیاز خود خرید کنند، از طرف دیگر از همه تجار و کسبه نیز انتظار داریم که انصاف را در قیمت ها رعایت کنند البته تغزیرات نیز وظیفه دارد با متخلفان برخورد کند و همه باید به گونه ای رفتار کنیم تا از این شرایط سخت عبور کنیم.
وی همچنین از برنامه دولت برای اختصاص بودجه در خصوص سفر زائران اربعین حسینی خبر داد.
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره اجلاس روسای جمهوری ایران ، روسیه و ترکیه در تهران گفت: روز جمعه اجلاس مهمی در تهران برگزار می شود و روسای جمهور روسیه و ترکیه به همراه هیاتهای عالیرتبه به تهران سفر خواهند کرد. طبیعی است که موضوع اصلی این اجلاس تحولات سوریه است اما در کنار آن فرصتی خوبی برای بررسی راههای توسعه و تحکیم روابط دوجانبه ، ایجاد می شود.

دعوت رئیس جمهور

 واعظی گفت: در شرایط کنونی منطقه ، اهمیت اجلاس تهران به حدی است که نه تنها در منطقه بلکه در عرصه جهانی ، چشم بسیاری از قدرتها به نتیجه این اجلاس دوخته شده است.
وی درپاسخ به سوالی درباره قانع نشدن نمایندگان مجلس از پاسخ های رئیس جمهور اظهارداشت: در این خصوص برخی مواضع سیاسی داشتند و نظرات یک گروه این بود که اگر رئیس جمهور در سخنرانی خود مواضع تند و افشاگرانه اتخاذ کند آنها رای خواهند داد و در این زمینه پیام هم دادند که اگر رئیس جمهور تند حرف بزند ما از آن حمایت می کنیم. بنابراین بحث قانع شدن در اینجا مطرح نیست و صرفا یک موضع سیاسی است ضمن اینکه یک گروه هم اهداف دیگری را دنبال می کردند .
رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به رغم اهداف دو گروه مذکور هدفگذاری رئیس جمهور این نبود که این گروه ها را راضی کند بلکه این بود که مردم در جریان فعالیت ها و اقدامات انجام شده دولت قرار بگیرند و از طرف دیگر قصد نداشت در این شرایط دشمنان از آن سوء استفاده کنند.
واعظی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت قصد دارد با توجه به افزایش قیمتها ،از کارکنان و حقوق بگیران حمایت کند، گفت: در این رابطه مقرر شده کمیته ویژه ای برای هر کدام از گروه های حقوق بگیر، بسته هایی آماده کند و اراده دولت اینست که قدم هایی برای کاستن از فشار از سفره حقوق بگیران بردارد.