۰ نفر

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

یک میلیارد دلار اعتبار برای اشتغالزایی در کشور اختصاص یافت

۷ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۱۳
کد خبر: 296634
 یک میلیارد دلار اعتبار برای اشتغالزایی در کشور اختصاص یافت

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با پیشنهاد دولت، تأیید شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه و در نهایت موافقت رهبر معظم انقلاب، یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی در کشور اختصاص یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت چهارشنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان در رشت با بیان این مطلب افزود: این وجه به صورت نقد در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد و استانداران و مدیران کل باید از این فرصت در جهت اشتغالزایی استفاده کنند.

وی با یادآوری تعهدات یک سال گذشته خود برای ارائه خدمت به مردم گیلان اظهار داشت: نخستین تعهدم درباره تکمیل زیر ساخت های استان بود و طی کمتر از یکسال، حدود 400 میلیارد تومان برای این امر پرداخت شد.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای افتتاح راه آهن قزوین - رشت ادامه داد: با افتتاح این خط ریلی مردم به طور واقعی می توانند از طریق آن تردد کنند؛ ما برای رفع تکلیف کاری انجام نمی دهیم بلکه قطار باید بخشی از مشکل را رفع کند.

وی تصریح کرد: راه آهن قزوین - رشت پایان کار نیست بلکه این قطار باید به سمت انزلی و از مسیر دیگر به سمت آستارا حرکت کند.

به گفته نوبخت، اقدامات لازم برای تملک زمین جهت احداث راه آهن رشت - انزلی طی روزهای آینده انجام می شود ضمن اینکه برای تامین اعتبار راه آهن رشت - آستارا نیز مشکلی نداریم و قرار است جمهوری آذربایجان 500 میلیون دلار در این پروژه مشارکت کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به باقی مانده آزادراه رشت - قزوین اشاره و اضافه کرد: برای این مسیر مشارکت ما با بانک تجارت بود که بدلیل پاره ای مشکلات حقوقی، دولت تمامی پروژه را قبول کرد و در این ارتباط ، 400 میلیارد تومان ابلاغ کردیم و مناقصه بلافاصله انجام می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: این پروژه بایستی ظرف 2 سال تمام شود که برای آن در 2 مرحله طی امسال و سال آینده هریک 200 میلیارد تومان پرداخت می کنیم.

نوبخت همچنین با بیان اینکه در کنار کارهای زیربنایی، به محرومان نیز توجه شده، گفت: سال گذشته 20 میلیارد تومان برای ساخت 2 هزار واحد مسکونی و امسال 60 میلیارد تومان برای احداث شش هزار واحد مسکونی پرداخت کردیم.

وی با اشاره به محیط زیست گیلان بویژه رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت گفت: علاوه بر مبلغی که طی سفر اول رئیس جمهوری به استان برای این منظور اختصاص یافت، باید بطور مرتب برای پیشبرد کارها بازدید شود زیرا ما علاوه بر تامین بودجه، بایستی نظارت کنیم و پیگیر و مطالبه گر هم باشیم.

جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار گیلان، جمعی از نمایندگان مردم شهرستان‌های استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد.