۰ نفر

وزیر علوم: دانشجویان متأهل ‌می‌توانند از تسهیلات ‌۱۵ میلیون تومانی استفاده کنند‌

۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۴۰
کد خبر: 296053
وزیر علوم: دانشجویان متأهل ‌می‌توانند از تسهیلات ‌۱۵ میلیون تومانی استفاده کنند‌

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان متأهل برای تأمین اجاره‌خانه خود می‌توانند از تسهیلات دانشجویی تا سقف ۱۵ میلیون تومان استفاده کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، منصور غلامی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در دانشگاه سمنان، اظهار داشت: امروز باید رویکرد پژوهش‌محوری در فضای دانشگاهی کشور افزایش یافته و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در توسعه کشور تأثیرگذارتر شوند.

وی با اشاره به رویکرد جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه عنوان کرد: وزارت علوم از این رو، رویکرد مهارتی را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم خود قرار داده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به گسترش رشته‌های برگرفته از آمایش سرزمینی ملی و نیازهای کشور خاطرنشان کرد: افزایش علم و  دانش در مراکز دانشگاهی گشور بر اساس پژوهش‌محوری است.

غلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در وزارت علوم برای تحقق این هدف و ارتباط بیشتر صنعت با دانشگاه‌ها، از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان این وزارت‌خانه با وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ایجاد این تعامل خبر داد و افزود: با اجرای این تفاهم‌نامه همکاری، در آینده صنعت تأثیرپذیری بیشتری از دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور خواهد داشت.

وی تأثیرگذاری علم و فناوری بر دانش و علم دانشجویان را رکن مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان و تصریح کرد: بر همین اساس طرح مهارت‌آموزی دانشجویان در سال‌های اخیر در دانشگاه‌های کشور اجرایی شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از پاسخ به سوالات خبرنگاران با اشاره به امکانات و تسهیلات رفاهی این وزارت‌خانه برای دانشجویان عنوان کرد: دانشجویان متأهل برای تأمین اجاره‌خانه خود می‌توانند از تسهیلات دانشجویی تا سقف 15 میلیون تومان استفاده کنند.

به گفته غلامی، دانشجویان مقطع دکترای تخصصی دانشگاه‌های کشور نیز ماهانه 700 هزار تومان به عنوان کمک هزینه تحصیلی تسهیلات ارزان قیمت می‌گیرند.