۰ نفر

روند کاهش دمای هوا ادامه دارد

۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۰۸
کد خبر: 295400
روند کاهش دمای هوا ادامه دارد

تا دو روز آینده به علت رخنه هوای پرفشار روند کاهش دما ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، اصغری افزود: مهم ترین پدیده جوی که باعث تعطیلی ادارات در سیستان و بلوچستان شد وزش باد و گرد و خاک در شرق کشور است که در زابل، هیرمند و حتی نیمروز هم وجود داشت و تا عصر یکشنبه بر شدت آن افزوده خواهد شد.
وی گفت: برای خراسان جنوبی و به ویژه نهبندان و حتی بیرجند و زیرکوه شرایط اب و هوایی خیلی مناسب نیست اما در روزهای دوشنبه و سه شنبه مقداری از الودگی هوا با وزش باد کاهش پیدا می کند.
اصغری افزود : در جنوب شرق به دلیل سوی جریانات دریا به خشکی مانند شهر سراوان احتمال طوفان وجود دارد در هرمزگان هم بارش در ساعات بعد از ظهر وجود خواهد داشت و در کل شرق دریای عمان مواج است و صیادان باید مراقب باشند که از بندر دیلم تا مطاف ارتفاع موج می تواند تا 150 سانتیمتر هم برسد.
وی گفت : در خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان غبار انتقالی از عراق شرایط دید را کم خواهد کرد و وزش باد و گرد و خاک در جنوب استان تهران هم مانند اصفهان و سمنان وجود خواهد داشت.

اصغری افزود: در پایتخت به دلیل رخنه پرفشار هوا کاهش دما را خواهیم داشت و این وضع تا 24 ساعت آینده ادامه خواهد داشت و بارش ها در البرز و حتی قزوین هم خواهد بود.