۰ نفر

هنرمندان ایرانی در جشنواره مجارستان حضور چشمگیر داشتند

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۰۹
کد خبر: 294734
 هنرمندان ایرانی در جشنواره مجارستان حضور چشمگیر داشتند

گروه موسیقی و هنرمندان صنایع‌دستی ایران در سی‌ودومین جشنواره بین المللی سالانه هنرهای مردمی مجارستان در منطقه تاریخی قلعه شهر 'بوداپست' پایتخت این کشور حضور چشمگیری داشتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در این جشنواره بین المللی که به مدت 4 روز برپا بود و شامگاه سه شنبه پایان یافت بالغ بر 150نماینده از کشورهای مختلف جهان و 800 هنرمند از مجارستان شرکت داشتند.

جشنواره با سخنرانی 'میکلوس کاسلر' وزیر توانمندی های منابع نیروی انسانی مجارستان آغاز بکار کرد.

'غلامعلی رجبی یزدی' سفیر ایران در مجارستان اظهار داشت: ارائه آثار هنری و صنایع دستی کشورمان در چهار غرفه اختصاصی و اجرای موسیقی زنده سنتی برای دومین سال پیاپی با استقبال بسیار گرم بازدیدکنندگان و گردشگران خارجی روبرو گردید.

رجبی افزود: این جشنواره زمینه بسیار مناسبی برای شناخت بیشتر مردم مجارستان و گردشگران خارجی با میراث ارزشمند و بسیار غنی فرهنگی و دیرینه تمدنی کشورمان را فراهم کرده است.

وی بازاریابی تولیدات و صنایع دستی ایران را از دیگر اهداف شرکت در این نمایشگاه قلمداد کرد.

سفیر ایران با اشاره به اینکه «خانواده» به عنوان موضوع نمایشگاه سال جاری از سوی مجارستان اعلام شد، اظهار کرد: این کشور تلاش کرد تا با برگزاری کارگاه های آموزشی ضمن احیا سنت های قدیمی با حضور سه نسل از یک خانواده در هر غرفه مانند «ایجاد ارتباط صمیمی بین اعضای خانواده»، «احترام به والدین» و همچنین «تقویت پیوند و همبستگی در خانواده ها» را دنبال کند.

رجبی یزدی همچنین به مذاکره خود در مراسم افتتاحیه نمایشگاه با وزیر توانمندی های منابع انسانی مجارستان اشاره کرد و افزود: در این دیدار در رابطه با گسترش همکاری های فرهنگی بین دو کشور تبادل نظر شد و وزیر مجاری از گسترش روابط بین ایران و مجارستان استقبال و اظهار امیدواری کرد تا همکاری ها بین دو کشور ارتقا یابد.

سفیر ایران از همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شهرداری و سازمان میراث فرهنگی یزد در حمایت و اعزام گروه های هنری و صنایع دستی کشورمان قدردانی کرد.