۰ نفر

آخرین وضعیت «ابوبکر البغدادی» از زبان یکی از رهبران داعش

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۳۰
کد خبر: 293993
آخرین وضعیت «ابوبکر البغدادی» از زبان یکی از رهبران داعش

یک روزنامه آمریکایی به نقل از یکی از رهبران دربند داعش در عراق، نوشت که سرکرده ارشد این گروه تروریستی بسیار لاغر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال»، روز جمعه گزارشی درباره حال و روز «ابوبکر البغدادی» رهبر ارشد گروه تروریستی داعش در مخفیگاهش در بادیه سوریه منتشر کرد.

این روزنامه به نقل از «اسماعیل الحیثاوی» از رهبران عراقی داعش، که اینک در بازداشت‌گاه‌های عراق به‌سر می‌برد، به اطلاعاتی درباره البغدادی دست یافته است.

الحیثاوی(۴۷ ساله) که دکترای فقه اسلامی دارد، در گفت‌وگو با دو خبرنگار وال‌استریت ژورنال عنوان داشت که در ماه می ۲۰۱۷ با ابوبکر البغدادی، در چارچوب نشست‌های گسترده فرماندهان گروه دیدار داشته است. به گفته این فرمانده داعشی، خود وی یکی از تصمیم‌گیران در این گروه تروریستی بود.

وی درباره مکان برگزاری نشست با ابوبکر البغدادی، گفت که این نشست در بادیه سوریه در منطقه‌ای صحرایی نزدیک شهر «المیادین» تشکیل شد که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داشت.

به گفته الحیثاوی، نشست مذکور محدود به رهبران ارشد داعش بود. البغدادی نیز در آن زمان، در ته اتاق نشسته بود و با صدای آرام با دو نفر از رهبران گروه درباره آخرین تحولات نظامی گفت‌وگو می‌کرد که ناگهان البغدادی این رهبران را به بی‌کفایتی متهم کرد و عضویت آنها را از شورای رهبری گروه حذف کرد.

وی وضعیت جسمی البغدادی را وخیم توصیف کرد و گفت: «او بی‌نهایت لاغر بود و محاسنش بسیار سفید شده بود».