۰ نفر

آشنایی با استانی که کودک خیابانی ندارد

۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۵۲
کد خبر: 293926
آشنایی با استانی که کودک خیابانی ندارد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: لرستان جزو استان‌های ششم به بعد در زمینه خودکشی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا‌، قاسم ولی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی که در اولویت‌های 18 گانه قرار دارد بحث کودکان کار است.
وی با بیان اینکه در استان کودک خیابانی نداریم، افزود: براساس تقسیمات انجام شده متولی کودکان کار اداره کل بهزیستی است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: متأسفانه در فرهنگ بومی ما کار کردن کودک مثبت تلقی شده و کودکان برای کار تشویق می‌شوند.
ولی‌زاده بیان کرد: این موضوع فرهنگ کار کودک را تقویت می‌کند برای همین باید از بستر خانواده جهت مقابله با این معضل اقدام کرد.
وی از شناسایی قریب به 600 کودک کار در شهرستان‌های بروجرد، خرم‌آباد و دورود خبر داد و افزود: برای این افراد پرونده تشکیل شده که 77 درصد آنان دارای پدر و مادر بوده اما بخشی تک‌والد و یا بدون سرپرست هستند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در بند «ب» ماده 95 آمده که دولت باید نسبت به مقابله با آسیب‌های اجتماعی ازجمله کودکان کار اقدام کند؛ در این راستا 210 نفر تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند.
ولی‌زاده با بیان اینکه آمار ارائه شده در حوزه خودکشی‌های استان صحیح نیست، ادامه داد: طی سال 94 حدود 181 و 95 قریب به 162 خودکشی داشته‌ایم اما در سال گذشته این آمار به صورت جزیی افزایش داشته است.
به گفته وی، در این رابطه جزو استان‌های ششم به بعد در کشور هستیم.