۰ نفر

معاون اجتماعی بهزیستی کشور:

کمبود شیرخشک نداریم

۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۴۸
کد خبر: 293242
کمبود شیرخشک نداریم

معاون اجتماعی بهزیستی کشور کمبود شیرخشک در شیرخوارگاه‌ها را تکذیب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حبیب‌الله فرید در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر کمبود شیر خشک در شیرخوارگاه گفت: سالانه ۵۰۰ هزار قوطی شیرخشک به صورت رایگان از وزارت بهداشت به بهزیستی واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: تمام این شیرخشک‌ها برای ۱۵۰۰ کودک زیر سه سال که در شیرخوارگاه‌ها نگهداری می‌شوند مصرف می‌شود. 

فرید با اشاره به اینکه ۳۴ شیرخوارگاه در کل کشور زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند گفت: تاکنون مشکلی برای تأمین مایحتاج کودکان در شیرخوارگاه‌ها نداشته‌ایم.

معاون اجتماعی بهزیستی کشور گفت: شدیداً موارد مربوط به کمبود شیرخشک در شیرخوارگاه‌ها را تکذیب می‌کنم و در زمینه تأمین لوازم مورد احتیاج مانند پوشک یا شیرخشک تاکنون با کمبودی روبه‌رو نبوده‌ایم.

وی تصریح کرد: شیرخوارگاه‌های ما آمادگی بازدید، عکسبرداری و فیلم‌برداری را دارند و می‌توانند مدعیان کمبود شیرخشک به این مراکز مراجعه کرده و از نزدیک شرایط را ببینند.

فرید با اشاره به اینکه در بهزیستی شهر تهران نیز مشکلی از نظر کمبود شیرخشک وجود نداشته، گفت:‌ طبق گزارشات به دست آمده حتی میزان داده‌شده هم اضافه می‌آید،‌ما حتی در بخش توانبخشی برای کودکان معلول هم شیرخشک ارسال می‌کنیم.

معاون اجتماعی بهزیستی کشور افزود: وزارت بهداشت تاکنون محدودیتی برای دادن شیرخشک به بهزیستی قائل نشده و ما جزو گروه‌هایی بوده‌ایم که همواره این اقلام را دریافت کرده‌ایم و انبار شیرخوارگاه‌ها هم مؤید این موضوع است.