۰ نفر

معاون وزیر کار:

فاصله 6ماهه بین استیضاح‌های ربیعی شاهکار است

۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۴۶
کد خبر: 290919
فاصله 6ماهه بین استیضاح‌های ربیعی شاهکار است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ طرح دوباره استیضاح «علی ربیعی» با فاصله زمانی 6ماهه را «پدیده ای شاهکار و بی نظیر در تاریخ مجلس شورای اسلامی» دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با 40 امضا در جلسه علنی دهم مردادماه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
«علی ربیعی» 2 روز بعد در نامه ای خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی نوشت: وصول استیضاح در حالی صورت گرفت که از اینجانب هیچ‌گونه دعوتی برای حضور در کمیسیون تخصصی به منظور ارائه توضیح و پاسخ به سوالات نمایندگان به عمل نیامده است؛ در حالی که انتظار می‌رفت فرصتی برای اینجانب فراهم می‌شد تا در کمیسیون تخصصی حضور پیدا می‌کردم.
در این پیوند، معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز  گفت: در تاریخ مجلس ایران تاکنون وزیری نبوده است که مجلس بخواهد در یک سال، سه بار از او رای اعتماد بگیرد.
«احمد میدری» افزود: در این مدت اتفاق جدیدی در جامعه رخ نداده است که وزیر کار مقصر آن باشد؛ همچنین در پرسش هایی که برای استیضاح مطرح شده به هیچ آمار و ارقامی اشاره نشده است.
میدری تصریح کرد: استیضاح باید با هدف روشنگری باشد؛ بنابراین لازم است پرسش ها به شکل شفاف و آماری مطرح شده باشد.
«برای نمونه در استیضاح وزیر کار به سقوط هواپیمای شرکت آسمان اشاره شده است؛ در حالی که وزارت تعاون در این سانحه دخالتی ندارد.»
میدری اضافه کرد:‌ در واقع نمی دانیم آیا استیضاح ربیعی در شرایط کنونی با هدف انجام وظایف نظارتی مجلس شورای اسلامی است یا اینکه میخواهند در شرایط سخت کنونی، یک قربانی بگیرند.
جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه برگزار می شود.
بیست و دوم اسفند پارسال نیز وی با تقاضای 24 نماینده استیضاح شد اما بار دیگر موفق به کسب رای اعتماد مجلس شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوازدهم مردادماه در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: در هفت ماه 2 بار از مجلس رای گرفتم. دوباره استیضاح می شوم؛ در حالی که حق دفاع در کمیسیون را نداشتم و مستقیم به صحن آورده شدم».
ربیعی افزود: علت اصلی استیضاح را نمی دانم اما استیضاح پس از گذشت فقط پنج ماه از استیضاح قبلی را عجیب می دانم.
البته به گفته سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، برطبق آیین نامه داخلی مجلس هیچ محدودیت زمانی برای برگزاری دوباره استیضاح ربیعی وجود ندارد.
مطابق ماده 225 آیین نامه داخلی مجلس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مدت 10 روز از زمان اعلام وصول تقاضای استیضاح، موظف به حضور در جلسه علنی مجلس و پاسخگویی به نمایندگان است.