۰ نفر

مرده‌ای که زنده شد!

۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۹:۵۸
کد خبر: 286693
مرده‌ای که زنده شد!

اداره کل ثبت احوال گلستان هویت 'حسین فوری' شهروند داراب استان فارس را به او بازگرداند، برای وی به دلیل تشابه اسمی با یکی از درگذشتگان در شهرستان گرگان گواهی فوت صادر و این مساله او و خانواده اش را با مشکلاتی مواجه کرده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مسوول روابط عمومی اداره کل ثبت احوال گلستان روز شنبه با تایید این خبر گفت: مشکل هویتی حسین فوری شهروند داراب رفع شده و وی می تواند برای دریافت خدمات هویتی به ثبت احوال شهرستان محل سکونت خود مراجعه کند.

حسین فوری خرداد ماه سال جاری از خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان فارس به منظور رفع گواهی فوت صادر شده توسط اداره ثبت احوال گرگان و ایجاد مشکلات برای خود و خانواده اش در استفاده از خدمات، استمداد خواسته بود.

فوری دراین باره گفت: 2 سال است به دادگاه مراجعه می کنم تا ثابت کنم نمرده ام بلکه یارانه و بیمه ام مجددا برقرار شود.

وی افزود: اداره ثبت احوال گرگان هنگام صدور گواهی فوت برای فرد دیگری که با من تشابه اسمی دارد، شماره ملی اینجانب را ثبت کرده است.

این شهروند اهل شهرستان زرین دشت و ساکن داراب استان فارس گفت: نام پدر حسین فوری که به دلیل بیماری سرطان در گرگان فوت کرده است نورمحمد بوده حال آن که نام پدر من غلامعلی است؛ با این وجود در تاریخ 14 فروردین 95 گواهی فوتی با کد ملی اینجانب صادر شده است.

وی اظهار داشت: از زمان صدور این گواهی فوت اشتباه، یارانه، سهام عدالت، بیمه و ارائه دیگر خدمات به اینجانب که با بیماری دست و پنجه نرم می کنم قطع شده است و هیچ مسوولی هم پاسخگو نیست.

خبرنگارموضوع را درثبت احوال استان فارس پیگیری کرد و پاسخ شنید که به دلیل آنکه خارج از حوزه جغرافیای مدیریتی این اداره کل است، امکان اظهارنظر و پیگیری موضوع وجود ندارد.

درادامه خردادماه امسال خبرنگار در گرگان پیگیر رفع این مشکل شهروند دارابی شده بود.