۰ نفر

ایران بخشی از نیروی کار مورد نیاز آلمان را تامین می‌کند

۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۵۰
کد خبر: 280732
ایران بخشی از نیروی کار مورد نیاز آلمان را تامین می‌کند

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علوم کاربردی آلمان (FHM) با هدف توانمندسازی و تامین بخشی از نیروی کار مورد نیاز این کشور، یادداشت تفاهم امضا می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در دیدار «سلیمان پاک سرشت» رئیس این سازمان و «دوست محمدیان» نماینده و مدیر پروژه ایران دانشگاه علوم کاربردی آلمان، بر سر آموزش نیروی کار مورد نیاز این کشور از ایران توافق شد.
در این یادداشت تفاهم، مقرر شده است که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مقدمات مهارت آموزی، تایید مدارک مهارتی و آموزش زبان آلمانی متقاضیان کار در آلمان را فراهم آورد و پس از برگزاری آزمون زبان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، افراد واجد شرایط برای یک دوره آموزشی و جذب در بازار کار آلمان به دانشگاه علوم کاربردی معرفی شوند. 
براساس پیش نویس این توافق، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان شریک و همکار اصلی دانشگاه علوم کاربردی در ایران در بخش آموزش های فنی و حرفه ای فعال می شود.
پاک سرشت یادآور شد: مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه ای، علاوه بر فراهم کردن امکان آموزش مهارتی، آمادگی دارد که دوره های آموزش زبان آلمانی را با جهت گیری آموزش های فنی و حرفه و منطبق با استانداردهای تی ای ال سی (TELC) برگزار و افراد را برای اخذ آزمون به سازمان سنجش آموزش کشور معرفی کند.
برپایه مذاکرات انجام شده، طرفین برای مبادله مربیان، کارآموزان، طراحی، تعریف استانداردهای آموزش مهارتی و برگزاری رویدادهای بین المللی توافق کردند. 
این تفاهمنامه در روزهای آتی پس از نهایی شدن متن آن، منتشر خواهد شد. 
دانشگاه علوم کاربردی آلمان (FHM) که پیش از این تفاهمنامه، با دانشگاه صنعتی شریف در زمینه ایجاد دوره های مشترک مهندسی عمران، تاسیس آزمون های زبان انگلیسی و آلمانی و تاسیس پژوهشکده مشترک مطالعات انرژی و محیط زیست همکاری داشته، از دانشگاه های مطرح آلمان در زمینه تامین نیروی متخصص و ماهر صنایع کوچک این کشور صنعتی است و ارتباط نزدیکی با صنایع این کشور دارد.