۰ نفر

برخورد با حمل حیوان در خودروها

۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸
کد خبر: 280646
برخورد با حمل حیوان در خودروها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد که در آغوش گرفتن حیوانات در خودروها و حمل آن در خودرو در صورت رویت پلیس با اعمال قانون روبرو خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری در حاشیه اولین نشست فصلی روسا و مدیران پلیس راه و راهور ناجا با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد کاهش سرعت در جاده‌ها که از سوی وزارت راه مطرح شده است، گفت: پلیس به طور کلی موافق این نیست که سرعت در تمام جاده‌ها کاهش پیدا کند اما اینکه به صورت محلی و منطقه‌ای و با نظر کارشناسان در حاشیه شهرها کاهش سرعت اعمال شود مورد موافقت پلیس نیز قرار دارد.

مهری در پاسخ به سوالی درباره نقاط حادثه خیز در جاده‌ها اظهار کرد:‌ پلیس این نقاط را شناسایی کرده و به مسئولان مربوطه گزارش می‌دهد تا نسبت به رفع آن اقدام کنند اما متاسفانه در طرح نوروزی 20 درصد تلفات حوادث رانندگی در نقاط حادثه خیز رخ داده است.

مهری با ابراز نگرانی سهم بالای موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده در تصادفات درون شهری اظهار کرد: به طور کلی بیش از 80 درصد تصادفات در مسیرهای شهری مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران است.

مهری افزود: در همین راستا لازم است که زیرساخت‌های مناسب در شهرها از طریق ایجاد زیرگذرها و پل‌های عابر مکانیزه فراهم شود.

موتورسیکلت‌های کاربراتوری شماره گذاری نمی‌شوند

رئیس پلیس راهور ناجا درباره شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری اظهار کرد: هیچ موتورسیکلت کاربراتوری در کشور شماره گذاری نمی‌شود و قوانین شماره گذاری بر اساس استانداردهای یورو4 و خودروهای انژکتوری است.

مهری در پاسخ به سوالی درباره حمل حیوانات در خودروها نیز گفت: افرادی که اقدام که در آغوش گرفتن حیوانات در حین رانندگی و یا حیوان را در خودرو حمل کنند مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت. همچنین مصرف مواد مخدر و اقدامات هنجارشکنانه و موارد اینچنینی نیز جزء مواردی است که پلیس با آن به شدت برخورد خواهد کرد.