۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد:

عزم شرکت‌های پرداخت برای انسداد درگاه‌های شرط‌بندی و قمار اینترنتی

۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۴
کد خبر: 278402
عزم شرکت‌های پرداخت برای انسداد درگاه‌های شرط‌بندی و قمار اینترنتی

مدیرعامل شرکت مبنا کارت آریا از عزم شرکتهای پرداخت برای انسداد درگاههای شرط‌بندی و قمار اینترنتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، مجید افرا امروز در یک نشست خبری با اشاره به اینکه سایت‌های قمار و شرط‌بندی اینترنتی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ راه‌اندازی شدند اما نهاد ناظر بر آنها در سال ۹۶ ایجاد شد، خاطرنشان کرد:این کسب و کار  مبنای شرعی ندارد، ضمن اینکه افرادی که در این سال‌ها، این کسب و کار را راه‌اندازی کرده بودند، درآمد مناسبی اخذ کردند و اکنون بستن درگاههای پرداخت برای آنها خوشایند نیست.

وی افزود: امکان ساماندهی این کسب و کار وجود ندارد، در هر جامعه هنجارهایی وجود دارد که متاسفانه در مورد شرط‌بندی‌های اینترنتی امکان این وجود ندارد که این کسب و کار را به هنجار تبدیل کرد به عبارت دیگر قمار با هیچ نگاهی تطهیر نمی شود.

افرا تصریح کرد: ما به عنوان شرکتهای در اختیار دارنده درگاههای پرداخت، موظف به انسداد همه درگاههایی هستند که این عملیات را انجام می‌دهند.

 مدیرعامل شرکت مبنا کارت آریا، ادامه داد:این نکته را هم باور داریم که این کسب و کارها راه حل‌های بسیار متعددی را برای دور زدن بسته شدن این درگاهها پیدا خواهند کرد و همانطور که همه می‌دانیم، خلافکار همواره یک قدم جلوتر از پلیس حرکت می‌کند. حتی ممکن است که در یک مقطع، درآمد آنها کاهش یابد، ولی به سرعت به سمت کسب درآمد بیشتر پیش خواهند رفت.

او افزود: راه‌حل های این شرکتها لحظه ای است و بلافاصله بعد از بستن درگاههای اینترنتی، راهکار جدیدی را پیدا خواهند کرد.

افرا به خلا قانونی موجود در این زمینه اشاره و تصریح کرد:در مورد قانونگذاری در این حوزه خلاءهایی وجود دارد. چرا که هیچگاه به این موضوع، نگاه موشکافانه ای نداشتیم.

به گفته مدیرعامل شرکت مبنا کارت آریا برخی از این شرکت‌هاگردش مالی نجومی دارند، به تازگی هم که درگاه اینترنتی برخی از آنها مسدود شده است، به طور متوسط ۱ میلیارد تومان ماهانه گردش مالی و سود داشتند.

افرا در پایان گفت: بستن درگاهها وظیفه ما است که تاکنون نیز این کار را انجام داده و بالغ بر ۱۰۰ درگاه اینترنتی متخلف را مسدود کرده ایم. ما درگاهها را به خاطر مشکوک بودن می بندیم و اگر مشکلی نداشته باشند، مجدد آنها را باز می‌کنیم.